Це не «руки» у морських зірок, кажуть вчені

Довгий час вважалося, що морські зірки взагалі не мають голови, але можуть бути нічим іншим.

Увага

Де саме знаходиться голова морської зірки? Зоологи, які століттями перебували в безвиході, нарешті знайшли відповідь.

Згідно з новим дослідженням, опублікованим у журналі Nature, у морських зірок є не тільки голова. Вони голова, а їх так звані «руки»? Це теж лише голови, тому що, як виявилося, у морської зірки взагалі немає тіла.

"Ніби у морської зірки повністю відсутній хобот, і її найкраще можна описати як просто голову, що повзуть морським днем", — сказав провідний автор Лоран Формері, біолог зі Стенфордського університету, у заяві про роботу. «Це зовсім не те, що вчені припускали про цих тварин».

Жах тіла

Дослідження може відкрити нове розуміння істот, відомих як голкошкірі, до яких належать морські огірки та морські їжаки, чиї химерні тіла та загадкова еволюція вже давно спантеличують вчених.

Морські зірки та інші голкошкірі мають радіальну симетрію або симетрію по центральній осі, як квітка. Це вважається дивним для тварин, які переважно демонструють двосторонню симетрію, що ускладнює визначення функцій організму морських зірок.

Що ще дивніше, морські зірки навіть не народжуються такими, а тільки після метаморфози набувають своєї дивовижно унікальної форми. З заплідненої ікри вони стають личинками, що вільно плавають, схожими на планктон. За кілька тижнів вони зрештою падають на дно океану, де заворожливо трансформуються з двостороннього тіла в п'ятипроменеве або п'ятикутне.

"Це було зоологічною загадкою протягом століть", — заявив у прес-релізі співавтор дослідження Крістофер Лоу, біолог зі Стенфорда. «Як можна перейти від двостороннього плану тіла до пентарадіального плану та як можна порівняти будь-яку частину морської зірки з нашим власним планом тіла?»

Експрес успіху

Хоча може здатися, що у нас не так багато спільного з морськими зірками, генетика розкриває все — якщо знати, де шукати.

Дослідники використовували так звану РНК-томографію, щоб створити тривимірну карту експресії генів морської зірки, що дозволило їм побачити, як різні гени поводилися в міру розвитку істоти. Вони зосередилися на розташуванні генів, які контролюють ектодерму морської зірки, включаючи її нервову систему та шкіру, та позначили їх флуоресцентними барвниками.

Гени, пов'язані з розвитком голови, виявлені за всією формою морської зірки, у тому числі в кожній з її рук. Проте, навпаки, гени, що кодують тулуб або тулуб, майже ніколи не експресувалися.

"Ці результати дозволяють припустити, що голкошкірі, і зокрема морські зірки, мають найяскравіший приклад поділу голови й тулуба, який ми знаємо сьогодні", — сказав Формері.

Що стосується того, що це означає для еволюції голкошкірих: «Це просто відкриває масу нових питань, які ми тепер можемо почати досліджувати», — додав Формері, оскільки їхні скам'янілості показують, що їхні предки, мабуть, мали хобот.

Джерела: EurekAlert