Супутники та космічні кораблі забруднюють атмосферу Землі

Компоненти космічних кораблів, які повинні безпечно згоріти в атмосфері, залишаються там і потенційно впливають на озон.

Незайманий космос

Нове дослідження показало, що супутники та космічні кораблі забруднюють одну з найвіддаленіших частин земної атмосфери загрозливими кількостями металів.

Дослідження, опубліковане в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, передбачає, що супутники, що вмирають, і шматки космічного сміття, що падають, які повинні були безпечно згоріти при вході в атмосферу, насправді істотно змінюють склад і хімію стратосфери, шар неба, що містить більшу частину озону.

"Ми виявляємо, що космічна ера вивільнила створені людиною матеріали в тому, що ми вважаємо незайманою областю атмосфери", — заявив співавтор дослідження Ден Чіцо, геофізик з Університету Пердью, у своїй заяві щодо роботи. «І якщо щось змінюється в стратосфері — цій стабільній галузі атмосфери — це заслуговує на більш пильну увагу».

За словами дослідників, ще надто рано судити про наслідки цього забруднення, але воно, з усім тим, посилює стурбованість, що зростає, з приводу стрімко зростальної шкоди навколишньому середовищу від космічної галузі.

Залишки ракет

Дослідники керували літаками на висоті майже 12 миль (що приблизно вдвічі перевищує крейсерську висоту більшості авіалайнерів), збираючи дані за допомогою інструментів, прикріплених до носової частини літака, щоб гарантувати, що їхні результати не будуть забруднені парами.

Вони виявили, що такі метали, як літій, мідь, алюміній і свинець (усі вони є відмінними рисами космічних кораблів), перевищують кількість металів, які природно містяться в космічному пилу.

Крім того, майже 10% частинок сірчаної кислоти, які є найважливішими аерозолями, що захищають озоновий шар, були виявлені разом з випареними залишками космічного корабля. Присутність інших більш «екзотичних елементів», таких як металевий ніобій, як пишуть дослідники, є «однозначним сигналом» про теплові екрани, що використовуються в ракетах.

Враховуючи все це, Чіцо та його команда впевнені, що метеори не винні.

"Вчені нещодавно почали помічати, що хімічні характеристики цих метеоритних частинок почали змінюватися, що змусило нас запитати себе: "Ну і що ж змінилося?", тому що склад метеоритів не змінився. А ось кількість космічних апаратів змінилася."

Зростальна проблема

Дослідники очікують, що до 2030 року на орбіті буде ще 50 000 супутників. Враховуючи й без того величезні сузір'я Starlink від SpaceX, її амбітні плани щодо збільшення їх кількості та її конкурентів, таких як Amazon, які прагнуть наслідувати цей приклад, це не звучить як необґрунтована цифра.

За оцінками дослідників, за таких темпів до 50 відсотків аерозольних частинок у стратосфері будуть містити метали від космічного корабля, що повертається.

«Щоб вивести об'єкт на орбіту, вам потрібно все це паливо та величезний корпус для підтримки корисного навантаження», — сказав Чіцо. "Так багато ракет злітають і повертаються, і так багато супутників падають назад в атмосферу, що вони починають проявлятися в стратосфері у вигляді аерозольних частинок".

Джерела: Purdue University