Вчені заінтриговані бактеріями, що пожирають пластикові відходи

Oda et al.
Вчені з Кіотського технологічного інституту працюють над посиленням потужності бактерії, що пожирає пластик, намагаючись вирішити нашу кризу з відходами.

Розпад бактерій

За оцінками станом на 2022 рік, наші глобальні зусилля з перероблення пластику катастрофічно не досягають наших цілей: переробляється лише приблизно дев'ять відсотків пластикових відходів, а це означає, що звалища продовжують зростати запаморочливими темпами, а сміттєспалювальні заводи викидають величезну кількість викидів в оточення. атмосфера.

Але можуть бути інші творчі способи розщеплення пластикових матеріалів. У 2001 році група вчених з Японії під керівництвом дослідника Кіотського технологічного інституту Кохея Оди виявила бактерію Ideonella sakaiensis, здатну розщеплювати вуглець у пластику.

З того часу команда вивчає мікроб, і низка інших команд також виявили подібні організми, як повідомляє The Guardian, що наближає нас до майбутнього, в якому крихітні мікроорганізми здатні допомогти нам впоратися зі зростальними екологічними проблемами.

Ферментативна фантастика

Перенесемося на два десятиліття вперед: дослідники знайшли кілька способів маніпулювання схожими бактеріями для виробництва ферментів, які можуть розщеплювати пластик швидше.

І це важливо з огляду на масштабність проблеми. Щоб надати значний вплив у глобальному масштабі, ці ферменти повинні працювати швидко і процвітати в різних умовах.

Однак знайти високопродуктивні організми, які харчуються пластиком, здатні впоратися з цим завданням, як і раніше, складно. Альтернатива, над якою вчені також працюють уже багато років,— редагувати ДНК бактерій відповідно до наших потреб.

«Це те, з чим ми постійно боремося», — сказав The Guardian Грегг Бекхем, голова Національної лабораторії поновлюваної енергії в Колорадо. «Чи повернемось ми до криниці, щоб пошукати й подивитися, чи є у природи рішення? Чи ми візьмемо невеликі точки опори, які ми маємо, в лабораторію і попрацюємо над ними зараз?»

Рентабельність інвестицій

Тим часом вчені досліджують теперішні звалища, сподіваючись знайти відповідні бактерії. Цей процес відомий як біорозвідка.

Попри всі зусилля, мікроб, що пожирає пластик, досить голодний, щоб істотно вплинути на нашу екологічну кризу, залишається таким же невловним, як і раніше. Величезна кількість різних пластиків, що засмічують наші звалища, лише ускладнює ситуацію.

Дослідження також постраждало через недостатнє фінансування через низький інтерес і високі витрати. Зрештою, безпосередніх ринкових стимулів просто немає.

Але для прихильників цієї ідеї це недалекоглядне мислення.

«Інвестиції в перероблення пластику окупаються», — розповів The Guardian Віктор ді Лоренцо, вчений з Іспанського національного біотехнологічного центру в Мадриді. «Але хто платитиме за ці масштабніші проєкти, які допоможуть суспільству в цілому? Цю проблему може виправити лише громадська підтримка».

Джерела: The Guardian