Вчені з Гарварду та МТІ стверджують, що нові «хімічні коктейлі» можуть повернути старіння назад

Вчені з Гарвардської медичної школи, Університету штату Мен і Массачусетського технологічного інституту опублікували революційне дослідження, яке розкриває хімічний метод перепрограмування клітин до молодшого стану.

Зупиніть нас, якщо ви вже чули цю науково-фантастичну концепцію: коктейль спеціальних хімічних речовин, який омолоджує все ваше тіло, від ваших очей до мозку, повертаючи все до молодшого стану.

Якщо це звучить як буквальний міф чи невдала режисерська спроба Вачовські, ви маєте рацію, сумніваючись. Шарлатанам дуже вигідно переконувати споживачів купувати чудодійні ліки, не кажучи вже про те, щоб переконувати мільярдерів оплачувати їхні дослідження; реальність, однак, така, що ефективні методи продовження життя залишаються невловними.

Ось чому ми були вражені, побачивши, як група вчених, до якої входять дослідники з відомої Гарвардської медичної школи та Массачусетського технологічного інституту, розмірковують про те, що, за їхніми словами, є багатообіцяльними новими висновками, опублікованими цього місяця в журналі Aging.

"Ми ідентифікували шість хімічних коктейлів, які менш ніж за тиждень і без шкоди для клітинної ідентичності відновлюють юнацький профіль транскриптів всього геному та звертають транскриптомний вік", — йдеться у статті. «Таким чином, омолодження шляхом поводження віку може бути досягнуто не лише генетичними, а й хімічними засобами».

Звучить грандіозно, правда? Дослідники стверджують, що вони визначили шість методів лікування, які можуть зупинити старіння клітин та повернути їх у більш «молодий стан», згідно з прес-релізом видавця Aging, не викликаючи небезпечного нерегульованого росту клітин.

Але, як завжди, є безліч застережень. Більшість досліджень була зосереджена просто на тканинах у лабораторії, і хоча випробування на мишах і мавпах дали «обнадійливі результати», команда ще має перевірити будь-яке лікування на людях.

Проте, викладач Гарвардської медичної школи та головний дослідник проєкту Девід Сінклер каже, що підготовка до випробувань на людях триває. Зайве говорити, що ми дивитимемося — принаймні тому, що Сінклер, схоже, готовий поставити на кін свою величезну репутацію в цій роботі.

"До недавнього часу найкраще, що ми могли зробити, це сповільнити старіння", — сказав він у прес-релізі. "Нові відкриття дозволяють припустити, що тепер ми можемо звернути це назад".

Дослідна група вивчила молекули, які, як відомо, «перепрограмують» клітини тварин і перетворюють їх на плюрипотентні стовбурові клітини, які можуть трансформуватися в клітини будь-якого типу всередині організму, що робить їх багатообіцяльними кандидатами для регенеративної медицини.

Вчені протестували їх на спеціалізованих клітинних культурах, де вони могли спостерігати певні маркери старіння, відомі як "погіршення ядерно-цитоплазматичної компартменталізації", які відбуваються, коли білки в ядрі клітини просочуються в цитоплазму, не можуть бути зворотні всередину.

В результаті цих лабораторних тестів вони виявили шість хімічних комбінацій, які, за їхніми словами, звертали назад старіння всього за чотири дні лікування без зміни клітинної ідентичності, як за генної терапії, відповідно до статті.

Хоча ці результати є ранніми й далекі від того, щоб бути перетвореними на будь-що комерційно або навіть медичне, вони здаються конкретними в загальному цирку індустрії продовження життя, де технічні брати вдаються до безглуздих методів лікування, настільки ж екзотичних, як взяття крові у молодших родичів.

І зрештою така обробка справді вийде на ринок? Це буде сейсмічний зсув не тільки для здоров'я людини, а й потенційно для демографії всієї планети, соціальної динаміки та впливу на довкілля. Можливо, мінливий генеральний директор SpaceX Ілон Маск має рацію, застерігаючи від цього (хоча ніхто його про це не питає, ред.).

Джерела: SciTechDaily