Вчені виявили таємничий радіоактивний камінь на зворотному боку Місяця

Великий радіоактивний шматок граніту був виявлений під місячною поверхнею, дивовижне відкриття, яке говорить про вулканічне минуле Місяця.

Радіоактивний місячний камінь

Вчені виявили велику радіоактивну гранітну освіту під поверхнею зворотного боку Місяця. Згідно з новою статтею, ця несподівана гірська освіта може дати дослідникам деякі відомості про довгу історію нашого Місяця.

У статті, опублікованій цього тижня в журналі Nature, дослідники стверджують, що існування підповерхневого граніту передбачає, що на менш вивченому зворотному боці Місяця, який завжди звернений у бік від Землі, колись знаходився один або кілька вулканів, які вивергалися близько 3,5 мільярда років тому на початку історії Місяця.

"Будь-яке велике тіло граніту, яке ми знаходимо на Землі, використовувалося для живлення великого скупчення вулканів", – каже співавтор дослідження Метью Сіглер, професор Південного методистського університету і дослідник Інституту планетарних наук.

Прийнято за Граніт

Підповерхневі відкладення магматичних порід, залишені вулканами, що остигають, звані батолітами, "набагато більше, ніж вулкани, які вони живлять на поверхні", – додав Сіглер. "Наприклад, гори Сьєрра-Невада  – це батоліт, що залишився від вулканічного ланцюга, що існував давним-давно на заході США".

Щоб визначити хімічний склад радіоактивних місячних відкладень, дослідники використовували мікрохвильові частоти вимірювання геотермальної активності сполуки. З даних їм вдалося зробити висновок, що у відкладеннях містяться певні радіоактивні елементи, які можна віднести лише до граніту.

Проте результати дещо здивували. Хоча область Місяця, де було виявлено загадкову скелю, яку часто називають «аномалією» Комптона-Білковича, містить відомий вулканічний комплекс, граніт на Місяці рідко знаходять.

Однак нещодавно виявлений шматок граніту досить величезний і має діаметр понад 30 миль.

«Дивовижна величина і географічна протяжність цієї особливості вказують на те, що гранітна система, що еволюціонувала, схожа на Землю, більше, ніж вважалося можливим на Місяці», — пишуть дослідники у статті.

Попри дивовижні нові відкриття, вчені можуть залишити більше запитань, ніж відповіді.

"Якщо у вас немає води, для виробництва граніту потрібні екстремальні ситуації", — сказав Сіглер. «Отже, ця система без води й без тектоніки плит — але у вас є граніт. Чи була вода на Місяці — принаймні тут? Чи було просто особливо спекотно?»

Джерела: Phys.org