Вчені кажуть, що наша галактика може мати іншу форму, ніж вони думали

НАСА
Згідно з недавнім дослідженням, проведеним групою китайських учених, галактика Чумацький Шлях може бути звичайною спіраллю з двома рукавами.

Не така, як інші дівчата

Ми можемо сильно помилятися щодо форми нашої галактики.

Як зазначає Space.com, астрономи вважають, що більшість відомих галактик зазвичай належать до однієї із трьох категорій: еліптичні, неправильні та спіральні. Чумацький Шлях вважається спіральною галактикою, що зазвичай означає наявність у нього двох довгих "рук", що відходять від центру.

Проте за останні два десятиліття всі дійшли єдиної думки, що Чумацький Шлях насправді має чотири рукави, а не два, що робить його вельми незвичайним винятком.

Або ми так думали. Згідно з недавнім дослідженням, проведеним групою китайських учених, Чумацький Шлях все-таки може бути звичайною спіраллю з двома рукавами.

«Попри велику роботу, загальна морфологія спіральної структури Чумацького Шляху залишається дещо невизначеною», — йдеться у статті вчених, опублікованій минулого місяця в The Astrophysical Journal. "В останні два десятиліття точні виміри відстаней дали нам можливість розв'язати цю проблему".

"Вперше використовуючи точне розташування дуже молодих об'єктів, — продовжує він, — ми припускаємо, що наша галактика має багатопроменеву морфологію, що складається з двопроменевої симетрії".

Якщо це відкриття колись підтвердиться, воно може змусити нас переосмислити те, що ми знаємо про структуру Чумацького Шляху, аж до самої його форми.

Центральна опуклість

Вчені дійшли такого висновку, використовуючи дані космічних інструментів нового покоління, у тому числі телескопа Gaia Європейського космічного агентства.

Gaia, запущена у 2013 році, відстежує точний рух і відстань до зірок, щоб створити докладну тривимірну карту Чумацького Шляху.

Для цілей свого дослідження дослідники зосередилися на розташуванні "зірок OB", які є масивними небесними тілами з відносно короткою тривалістю життя. Оскільки зірки OB живуть дуже недовго, а це означає, що вони дуже мало рухаються, вони ідеально підходять для картографічних проєктів, подібних до цього.

Завдяки їхнім зусиллям ученим вдалося розробити альтернативну модель, яка б пояснювала цікаву структуру нашої галактики. Вони припускають, що хоча на околицях нашої галактики є кілька «довгих рукавів неправильної форми», насправді вони можуть не бути пов'язані з центральною опуклістю Чумацького Шляху.

Хоча дослідники визнали, що це всього лише теорія, подальші спостереження за телескопами, такими як Масив квадратних кілометрів в Австралії та Південній Африці, могли б пролити більше світла на це питання.

Але, проте, це, безумовно, переконлива теорія.

Джерела: Space.com