Вчені побудували крихітних роботів, які можуть маніпулювати вашими клітинами

Tel Aviv University
Розробку групи дослідників з Тель-Авівського університету навіть можна використовувати для доставки ліків або видалення ракових клітин.

Група дослідників з Тель-Авівського університету в Ізраїлі розробила крихітних мікророботів, які можуть сканувати окремі клітини, щоб визначити, чи здорові вони, чи ні.

Ці крихітні інспектори клітин, всього десять мікронів у поперечнику, навіть здатні транспортувати потрібні клітини в інше місце за допомогою електрики або магніту для подальшого генетичного аналізу, що робить їх потенційно революційним новим інструментом для діагностики захворювань або доставляння ліків у вибране місце.

Як докладно описано у дослідженні, опублікованому в журналі Advanced Science, дослідники використовували природні функції інших організмів, виявлених у нашому організмі, для розробки мікророботів.

"Розробка здатності мікророботів до автономного пересування була натхненна біологічними мікроплаваючими, такими як бактерії та сперматозоїди", — сказав Гілад Йосіфон, професор біомедичної інженерії Тель-Авівського університету та провідний автор статті. "Це інноваційна галузь досліджень, яка швидко розвивається, з широким спектром застосування в таких галузях, як медицина та навколишнє середовище, а також як дослідницький інструмент".

Наприклад, крихітних роботів можна використовувати для виділення ракових клітин та транспортування їх для взяття біологічних зразків та подальшої медичної діагностики.

У ході тестів дослідники змогли використати роботів, щоб розрізняти здорові та вмираючі клітини та захоплювати окремі клітини крові та ракові клітини всередині однієї бактерії.

"Наша нова розробка значно вдосконалює технологію у двох основних аспектах — гібридній силовій установці та навігації за допомогою електричних та магнітних механізмів, які сильно відрізняються один від одного", — йдеться у заяві Йосіфона. «Крім того, мікроробот має покращену здатність ідентифікувати та захоплювати одну клітинку – без необхідності маркування – для локального тестування або пошуку та передачі на зовнішній інструмент».

За словами Йосіфона, дослідник і його команда нині займаються розробкою мікророботів, здатних працювати всередині тіла, які можна було б, наприклад, використовувати як «ефективні носії ліків, які можна точно спрямовувати до мети».

Джерела: Phys.org