Фізики створили нову фазу матерії із «додатковим» часовим виміром

Квантові фізики ефективно відкрили портал у новий часовий вимір, створивши нову топологічну фазу квантової матерії.

Новий вимір

Відповідно до нещодавно опублікованого в журналі Nature дослідження, фізики стверджують, що створили нову фазу матерії з "додатковим" тимчасовим виміром.

Дослідники не ставили собі за мету відкрити «портал у додатковий вимір часу», як описав експеримент журнал Scientific American. Вони просто прагнули створити нову топологічну фазу квантової матерії, яка, по суті, є формою квантової матерії, яка визначається динамічними рухами її складових, а не їх статичним розташуванням.

Але як тільки вони почали роботу, техніка, яку вони розробили для створення такої фази, не покладаючись на екстремальні температури, призвела до створення нового тимчасового виміру, кажуть вони.

"Дуже цікаво спостерігати, як ця незвичайна фаза матерії реалізується в реальному експерименті, особливо тому, що математичний опис заснований на теоретичному "додатковому" тимчасовому вимірі", — Філіп Думітреску, співавтор дослідження і науковий співробітник. Про це повідомили журналу в Центрі обчислювальної квантової фізики Інституту Флетайрон.

Розмовляючі лазери

Щоб успішно створити топологічну фазу і, отже, «додатковий» вимір, вчені націлили квантові біти квантового комп'ютера — або кубіти — за допомогою квазіперіодичного лазерного імпульсу на основі послідовності Фібоначчі. Уявіть собі квазікристал.

"Послідовність Фібоначчі — це неповторна, але не цілком випадкова послідовність", – повідомив Vice співавтор дослідження Ендрю Поттер, квантовий фізик з Університету Британської Колумбії. «Що ефективно дозволяє нам реалізувати два незалежні виміри часу в системі».

Ефект тривав лише кілька секунд, але дослідники кажуть, що це все ж таки значний прорив. Дивно, але вони вважають, що їхні результати можуть стати важливим кроком на шляху розробки складної системи зберігання інформації для квантових обчислень з обмеженою помилкою, хоча, як визнають самі вчені, ще далеко.

"У нас є цей прямий, дражливий додаток, але нам потрібно знайти спосіб підключити його до розрахунків", — сказав Думітреску в прес-релізі. «Це відкрита проблема, над якою ми працюємо».

Джерела: Scientific American