Вчені винайшли колесо, яке може котитися в гору

Corentin Coulais
Фізики розв'язали ключову проблему пересування роботів, переглянувши нормальні правила взаємодії між простими складовими частинами.

Винайдений велосипед

Міжнародна група дослідників створила робота, що звивається, з "непарним колесом", який може мимовільно котитися по схилу. Це грайливий і, здавалося б, підхід до механіки, натхненної біологією, що кидає виклик гравітації.

Однак винахід не порушує жодних законів фізики. Точно налаштовані коливання кожного з окремих сегментів дозволяють йому притискатися до землі й навіть долати перешкоди, підіймаючись на пагорб, як докладно описано в новому препринті, виявленому журналом Quanta — так що, за загальним визнанням, він дуже розумний, але не вічний двигун.

Пейджинг Кейт Буш

Ухиляння з колесом нелогічне. Він складається з окремих двигунів, які з'єднані разом, утворюючи круглу структуру, причому кожен модуль з'єднаний з пластиковими важелями, навантаженими гумовою стрічкою, які розташовані таким чином, щоб генерувати протилежний момент, що крутить, — нестабільна «невзаємна» схема, яка зазвичай не працює. дозволити колесу рухатися взагалі.

Проте, поштовх і тяга окремих двигунів створюють кругові коливання, які змушують колесо розтягуватися і розширюватися таким чином, що воно котиться вгору схилом. Фізика: все ще непереможна!

Тваринний магнетизм

Це мало чим відрізняється від того, що відбувається в природі.

"Тварини – це безліч взаємозалежних коливальних компонентів, які мають працювати разом, – сказав Quanta Нік Гравіш, робототехнік із Каліфорнійського університету в Сан-Дієго, який не брав участі в дослідженні.

Але досі незрозуміло, чи справді біологія вже використовує переваги таких процесів. З усім тим, це потенційно захоплюючий новий спосіб дізнатися більше про природне середовище, у тому числі про переміщення зграй тварин без ватажка.

Попри грайливість, ця технологія не замінить колесо найближчим часом.

"Якби ви спробували побудувати літак за допомогою крил, що б'ються, ви б досі йшли пішки або пливли з Нормандії до Нью-Йорка", — сказав Quanta Дені Бартоло, фізик Ліонської вищої нормальної школи, який також не брав участі в дослідженні.

Джерела: Журнал Quanta