Вчені лікують паралізованих мишей імплантатами спинного мозку

Дослідники використовували імплантат спинного мозку у мишей, щоб допомогти їм знову ходити після тривалого паралічу. Вони сподіваються на клінічні випробування на людях.

Майже кожна паралізована миша, яку прооперували вчені в Тель-Авіві, Ізраїль, змогла нормально ходити після імплантації спинного мозку, але чи це працюватиме для людей? Дослідники опублікували нове дослідження в журналі Advanced Science і кажуть, що ця робота може мати значення для медицини людини.

«Якщо це спрацює на людях, а ми віримо, що це спрацює, це може дати всім паралізованим людям надію на те, що вони знову зможуть ходити», — повідомила Times of Israel дослідницька група із Центру регенеративної біотехнології Сагол, додавши, що команда розпочала обговорення клінічних випробувань з Управлінням з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів та медикаментів США.

Експеримент проводився в Тель-Авівському університеті, де команда під керівництвом професора Тала Двіра сконструювала тканину спинного мозку з клітин людини та імплантувала її мишам із тривалим паралічем. З 15 мишей, яких вони прооперували, 12 змогли нормально ходити.

Двір повідомив Times of Israel, що мишам були імплантовані спинні мізки з клітин кількох людей, але для пацієнтів-людей план полягатиме в тому, щоб виростити унікальний хребет для кожної людини, використовуючи клітини їхнього власного тіла. У разі схвалення автори дослідження написали у своїх висновках, що буде створено персоналізований гідрогель для імплантації пацієнтам.

Звичайно, завжди незрозуміло, чи терапія, протестована на тваринах, працюватиме на людях. У 2020 році Гарвард опублікував звіт про безліч причин, через які ліки, протестовані на мишах, часто зазнають невдачі у випробуваннях на людях. Частина проблеми полягає в тому, що хоча люди та миші мають деякі загальні гени, за даними Національного дослідницького інституту геному людини, вони функціонують у клітинах по-різному. У звіті Гарварда йдеться, що із сотень методів лікування хвороби Альцгеймера, які працюють на мишах, жоден не працює на людях.

"Якби ми всі були мишами, хвороба Альцгеймера, рак, діабет і більшість спадкових захворювань залишилися б у минулому", — йдеться у звіті.

Однак експеримент у Тель-Авіві – не пігулка і не ліки. І вчені щойно успішно здійснили трансплантацію серця, під час якої чоловікові пересадили генетично модифіковане серце свині. Все можливо, якщо не можливо, і допомогти паралізованим людям знову ходити буде досить дивним подвигом, якщо ця команда впорається з цим.

Джерела: Times of Israel