Вчені стверджують, що заплутали цілу тварину у квантовому стані

Міжнародна група дослідників стверджує, що заморожений тихохід став першою «квантово заплутаною» твариною в історії.

Група дослідників з Європи та Азії стверджує, що у них є заплутані у квантовому стані заморожені тихоходи, мікроскопічні тварини, які надзвичайно витривалі й можуть протистояти практично будь-яким умовам чи жорстокому поводженню.

Згідно з новим суперечливим препринтом, дослідникам вдалося це зробити, помістивши заморожені тихоходи між двома пластинами конденсатора у надпровідниковому ланцюгу, щоб сформувати кубіт, квантовий еквівалент біта.

Говорять, що при контакті тихохід змінив частоту кубіту.

Потім вони розмістили цю схему поруч із другою схемою надпровідника. О диво, команда зауважила, що частота кубітів та тихоходу змінилася одночасно.

Нагадуємо, що квантова заплутаність виникає, коли субатомні частинки взаємодіють одна з одною, попри те, що вони знаходяться окремо одна від одної. Альберт Айнштайн назвав цей процес «жахливою дією на відстані».

Варто зазначити, що результати, які ще не пройшли експертну оцінку, вже ставляться під сумнів іншими фізиками, повідомляє Live Science, тому нам доведеться приймати їхні результати зі здоровою дозою солі.

«Кубіт є електричним ланцюгом, і розміщення тихохода поруч із ним впливає на нього відповідно до законів електромагнетизму, про які ми знаємо вже понад 150 років», — написав у Твіттері науковий письменник і фізик Бен Брубейкер у відповідь на препринт.

«Якщо поставити порошинку поруч із кубітом, це дасть той самий ефект», — додав він.

Дуглас Нательсон, завідувач кафедри фізики та астрономії Університету Райса в Техасі, погоджується.

«Це не заплутаність у будь-якому значущому сенсі», — написав він у нещодавньому повідомленні в блозі під назвою «Ні, тихохід не був значно заплутаний з кубітом».

«Автори тут помістили тихохода поверх місткісних частин одного із двох пов'язаних кубітів», — написав Нательсон у блозі. «Тихохід – це в основному (заморожена) вода, і тут вона діє як діелектрик, зрушуючи резонансну частоту одного кубіту, який він влучив».

«Це не заплутаність у якомусь суттєвому сенсі», — підсумував він.

Але вчені, які стоять за дослідженням, гадають, що вони щось зрозуміли.

«Наше справжнє дослідження, можливо, є найближчою реалізацією поєднання біологічної та квантової матерії, доступної за допомогою сучасних технологій», — пишуть дослідники у своїй статті. "Хоча можна було очікувати аналогічних фізичних результатів від неживого об'єкта з таким же складом, як і тихохід, ми підкреслюємо, що зчеплення спостерігається з усім організмом, який зберігає свою біологічну функціональність після експерименту".

Якщо вам цікаво, тільки один із трьох тихоходів, які були зібрані з ринви в Данії, пережив це випробування, будучи знову нагрітим через 17 днів після експерименту.

Джерела: Live Science