Астрономи, можливо, помітили чорну діру, що народжується

Вчені з Массачусетського технологічного інституту могли зловити чорну діру — або, можливо, нейтронну зорю — в момент народження.

У 2018 році астрономи помітили загадковий сигнал, що виходить з відстані приблизно 200 мільйонів світлових років. спочатку вони подумали, що це наднова, але вона була набагато яскравішою і швидше, ніж будь-який попередній вибух.

Ця подія, що згодом отримала відповідне прізвисько «корова», спантеличила вчених довгі роки — досі. група вчених з массачусетського технологічного інституту відстежила незвичайний спалах до її джерела та виявила дещо інтригуюче: мільйони високоенергетичних рентгенівських імпульсів, що спалахували з регулярними інтервалами, підриваючи стробоскопи кожні 4,4 мілісекунди.

Астрономи підрахували й виявили, що об'єкт, що випромінює спалахи, мав ширину не більше 1000 кілометрів, а маса в 800 разів менша за масу Сонця — інакше кажучи, недостатньо велика, щоб бути повністю дорослою чорною дірою.

«Ймовірно, ми виявили народження компактного об'єкта у надновій», — сказав Дірадж Пашам, науковий співробітник Массачусетського технологічного інституту та провідний автор статті, опублікованої цього тижня у журналі Nature Astronomy.

Дитяча чорна діра

Ще одна можливість полягає в тому, що «Корова» була надновою, яка призвела до створення нейтронної зорі, надзвичайно компактних останків вмираючої зірки.

Але цей вибух виявився набагато сильнішим, ніж можна було очікувати.

«Кількість енергії була на кілька порядків більша, ніж у типової наднової зорі з колапсом ядра», — сказав Пашам.

«Це відбувається зі звичайними надновими, але ми не бачили цього раніше, тому що це дуже заплутаний процес», — додав він. "Ми думаємо, що це нове свідчення відкриває можливості для виявлення молодих чорних дірок або молодих нейтронних зір".

Пашам та його команда зараз досліджують, чи могла крихітна чорна діра народитися під час наднової.

Це відкриття може змінити наше розуміння Всесвіту і, можливо, призведе до відкриття абсолютно нового класу компактних небесних об'єктів.

Джерела: MIT