Вчені виявили приховану воду у великому каньйоні Марса

НАСА
За допомогою орбітального апарату ExoMars Trace Gas Orbiter Європейського космічного агентства вчені виявили величезне родовище води на дні марсіанського каньйону.

За допомогою орбітального апарату ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) Європейського космічного агентства група вчених зробила дивовижне відкриття: величезне родовище води на дні Валлеса Марінерріса, одного з найглибших каньйонів планети, системи, яка в десять разів довша і вп'ятеро глибша за Гранд-Каньйон.

Детектор епітеплових нейтронів високої роздільної здатності (FREND) орбітального апарату визначив кількість водню у верхньому шарі ґрунту, що покриває поверхню Марса на глибину близько трьох футів, та виявив корисний бруд.

Це незвичайне місце з водою. Більшість відкриттів води на Марсі на сьогодні були виявлені біля полярних регіонів планети у вигляді льоду.

«За допомогою TGO ми можемо зазирнути на метр нижче за цей шар пилу і побачити, що насправді відбувається під поверхнею Марса», — сказав у заяві ЄКА провідний автор дослідження, прийнятого в журнал Ікар.

«FREND виявив область з надзвичайно великою кількістю водню в колосальній системі каньйону Valles Marineris: якщо припустити, що водень, який ми бачимо, пов'язаний з молекулами води, то до 40 відсотків приповерхневого матеріалу в цій галузі, мабуть, становить будь водою», – додав він.

Територія величезна, згідно з заявою, розміром з Нідерланди, що робить її дуже перспективним місцем для пошуку ще більшої кількості води в майбутньому.

«Ми виявили, що центральна частина Valles Marineris заповнена водою – води набагато більше, ніж ми очікували», – йдеться у заяві співавтора. "Це дуже схоже на райони вічної мерзлоти на Землі, де водяний лід постійно залишається під сухим грунтом через постійні низькі температури".

Є ймовірність, що більшість покладів води знаходиться всередині мінералів, але є привід для оптимізму.

«Загалом ми думаємо, що ця вода, швидше за все, існує у вигляді льоду», — заявив співавтор.

«Це відкриття — дивовижний перший крок, але нам потрібно більше спостережень, щоб точно знати, з якою формою води ми маємо справу», — сказав Хокан Сведхем з ЕКА, співавтор, який раніше входив до команди TGO, назвавши знахідку «великим, не надто глибоким, що легко використовується водним резервуаром у цьому районі Марса».

Це відкриття може дозволити нам краще зрозуміти ранню еволюцію Червоної планети й отримати набагато краще уявлення про те, де шукати ознаки стародавнього життя — або навіть про місця, де ми могли б колись жити.

Джерела: ESA