Вчені кажуть, що мікроби еволюціонують, щоб поїдати пластикове забруднення

Дивовижне відкриття показує масштаби забруднення пластиком і виявляє ферменти, які можуть стимулювати перероблення.

Пластикова планета

У дослідженні, яке дійсно підкреслює глибокий і руйнівний вплив людини на навколишнє середовище, дослідники виявили, що мікроскопічні істоти еволюціонують, щоб поїдати пластик.

Дослідження, опубліковане в журналі Microbial Ecology, виявило зростаюче число мікробів, які еволюціонували й стали переносити фермент, що руйнує пластик. Ці мікроби можуть містити ключ до створення ферментів, які руйнують певні пластмаси та пом'якшують згубні наслідки антропогенного забруднення.

«Ми виявили кілька ліній доказів, що підтверджують той факт, що потенціал глобального мікробіому з розкладання пластику сильно корелює з вимірюваннями забруднення навколишнього середовища пластиком, що є важливою демонстрацією того, як навколишнє середовище реагує на тиск, який ми чинимо на нього», — про це The Guardian повідомив доцент кафедри біології Технологічного університету Чалмерса та співавтор дослідження Олексій Железняк.

Глибоке забруднення

Щоб знайти мікробів, що поїдають пластик, дослідники взяли зразки океану в 67 різних місцях на трьох різних глибинах. На глибших глибинах, де більше пластикового забруднення, команда виявила вищі рівні ферментів, що розкладають пластик.

Дивно, але вчені також виявили, що майже 60 відсотків ферментів раніше не були виявлені й можуть розщеплювати пластмаси так, як вони раніше не бачили. Команда сподівається, що на основі цього відкриття вони створять ферменти, здатні руйнувати стійкіші типи пластмас.

«Наступним кроком буде тестування найбільш перспективних кандидатів-ензимів у лабораторії, щоб ретельно вивчити їх властивості та швидкість розкладання пластику, якої вони можуть досягти», — сказав Зеленняк газеті. Звідти ви можете створювати мікробні спільноти з цільовими функціями розкладання для певних типів полімерів.

Так що це палиця з двома кінцями. Хоча дуже цікаво бачити потенційне розв'язання проблеми пластику у навколишньому середовищі, також неприємно, що мікроби еволюціонували лише через те, наскільки сильно ми забруднили планету.

Джерела: The Guardian