НАСА каже, що нам потрібний план щодо виявлення інопланетного життя

Вчені НАСА закликають наукову спільноту до створення нової основи, що забезпечить контекст для відкриттів, пов'язаних із пошуками життя.

Свідоцтва прибульців

Провідні вчені НАСА звертаються до наукової спільноти з провокаційним посланням: їм потрібен план на той випадок, коли – або якщо – ми знайдемо докази існування позаземного життя.

Джеймс Грін, головний науковий співробітник агентства, виступив співавтором нової статті, опублікованої в журналі Nature, в якій дослідникам пропонується створити основу для повідомлення доказів існування інопланетян. У ньому автори наголосили на важливості чіткого повідомлення про будь-які відкриття позаземного життя, а також встановлення чітких очікувань громадськості щодо того, коли це станеться, та точного вираження двозначності у ранніх доказах.

«Оскільки завдання виявлення життя стають дедалі помітнішими у космічній науці, важливо розпочати діалог зі співтовариством про те, як передавати інформацію у різноманітній, складній та має великий потенціал сенсації», — йдеться у повідомленні.

Сховище CoLD

Грін та його співавтори пропонують шкалу достовірності виявлення життя (CoLD), щоб допомогти оцінити будь-які докази, які можуть бути виявлені. Сама шкала містить сім різних рівнів, як сходи. Кожен рівень – це орієнтир, який потрібно виконати, перш ніж ми зможемо перейти до наступного кроку.

Наприклад, на першому рівні виявляються життєві сигнатури, такі як біологічні молекули. Другий рівень — це виняток того, що ознака життя є результатом забруднення із Землі. Зрештою, шкала CoLD закінчується останнім кроком: вчені заявляють, що вони впевнено відкрили докази існування позаземного життя.

«Наявність такої шкали допоможе нам зрозуміти, де ми знаходимося з погляду пошуку життя у певних місцях, а також з погляду можливостей місій та технологій, які допомагають нам у цьому пошуку», — сказав Грін у прес-релізі НАСА.

Спільне спілкування

Автори статті підкреслюють, що шкала — це лише відправна точка для ширшої розмови з науковцями та представниками науки про те, як краще діяти, якщо і коли ми виявимо докази існування інопланетного життя.

Це також відбувається в контексті майбутнього запуску потужного телескопа Джеймса Вебба і марсохода Perseverance у пошуках життя на Червоній планеті, а це означає, що така знахідка може стати реальністю раніше, ніж пізніше.

«Пошук життя за межами Землі вимагає широкої участі наукової спільноти та безлічі видів спостережень та експериментів», — заявила в прес-релізі Мері Вольтек, співавтор дослідження та керівник програми астробіології НАСА. «Разом ми зможемо стати сильнішими у наших зусиллях з пошуку натяків на те, що ми не самотні».

Джерела: НАСА