Танення полярних льодів фізично викривляє планету

У міру танення льоду земна кора розширюється вгору і назовні з деформаціями, які можуть охоплювати сотні миль і тривати тисячі років.

Еластична Земля

Оскільки підвищення температури призводить до танення арктичних льодів із загрозливою швидкістю, підвищення рівня моря може змінити берегові лінії по всьому світу. Але наслідки для самої планети можуть бути ще більш драматичними, згідно з новим дослідженням того, як танення льоду фізично змінює форму земної кори.

Зовнішній шар нашої планети дивно еластичний, згідно з дослідженням, опублікованим в журналі Geophysical Research Letters минулого місяця. В ході дослідження вчені з Гарварду виявили, що кірка відскакує назовні після того, як лід на ній тане, але не завжди повертається до ідеально сферичної форми.

Дослідження показує, що ці деформації не тільки більше, ніж думали вчені, а й можуть мати значний вплив на екосистеми в регіоні протягом тисяч років.

Все ще відновлюється

Наприклад, частини земної кори навколо Арктики все ще розширюються, як надзвичайно повільний повітряна куля після того, як з нього піднялася тяжкість льодовикового періоду, який закінчився 11 000 років тому. У міру того, як через зміну клімату тане ще більше льоду, ефекти розширення і деформації поглиблюються, створюючи все більш складний ландшафт.

«Останнім часом ми думаємо про Землю як про пружну структуру, схожою на гумову стрічку, тоді як в масштабі часу в тисячі років Земля більше схожа на дуже повільно рухається рідина». Про це повідомила в прес-релізі гарвардський планетолог Софі Коулсон. «Процесам льодовикового періоду потрібно дійсно дуже багато часу, щоб розігратися, і тому ми все ще можемо бачити їх результати сьогодні».

Пагорби

Можливість спостерігати за цим злетом на повітря дуже цінна для вчених. «Розуміння того, як Земля змінює форму, полегшує вивчення і прогнозування тектонічних рухів, землетрусів та інших геологічних процесів», — сказала Коулсон в прес-релізі.

Але це також має наслідки для зміни клімату. За словами Коулсон, у міру танення антарктичного льоду і виштовхування кірки назовні, він може деформуватися і змістити основну породу, ще більше зміщуючи лід і створюючи порочне коло, що веде до ще більшого танення.

Джерела: Гарвардський університет