Вчені надрукували живі клітини мозку

Вчені надрукували на 3D-принтері живі функціональні клітини мозку, які, за їхніми словами, можуть бути більш корисними, ніж тварини в доклінічних дослідженнях.

Групі вчених з допомогою нової лазерної техніки вдалося надрукувати в лабораторії живі функціонують клітини мозку миші на 3D-принтері.

Згідно з дослідженням, опублікованим в журналі Micromachines, більшість нейронів, зокрема нейрони ганглія задніх корінців, виживали понад двоє днів після того, як були надруковані, що робить їх життєздатними інструментами для доклінічних досліджень.

Хоча можливість роздруковувати живі нейрони може викликати в уяві зображення трансплантатів для заміни клітин, втрачених в результаті травм головного мозку або нейродегенеративних захворювань, вчені, які стоять за цією роботою, пояснили в прес-релізі, що це не зовсім те, до чого вони прагнуть.

«Загалом, люди часто роблять поспішні висновки, коли ми говоримо про біопечаті», — сказав в прес-релізі аспірант Університету Конкордія і співавтор дослідження Хамід Орими. «Вони думають, що тепер ми можемо друкувати такі речі, як людські органи, для трансплантації. Хоча це довгострокова мета, ми дуже далекі від неї. Але є ще багато способів використовувати цю технологію».

Навіть якщо метою не є трансплантація нейронів, команда сподівається, що їх клітини мозку, надруковані на 3D-принтері, допоможуть в клініці, поліпшивши медичні дослідження. За словами Орими, мета полягає в тому, щоб замінити тварин моделями для нових фармацевтичних тестів, в кінцевому підсумку роздрукувавши й експериментуючи на людських нейронах.

Це не тільки знизить кількість тварин, убитих в ім'я науки, а й зробить доклінічні дослідження більш точними — тестування експериментальних препаратів на тканинах людини, віддрукованих в лабораторії, дало б лікарям краще уявлення про те, наскільки добре ці препарати діють. ніж при тестуванні на мишах або інших тварин, оскільки препарати, що діють на одні види, не завжди ефективні для інших.

Джерела: Concordia University