Після смерті мозку деякі клітини в ньому стають більш активними

Unsplash / Futurism
Моторошне дослідження показало, що один вид клітин мозку дійсно стає більш активним і починає рости протягом декількох годин після смерті людини.

Коли ви помрете, більшість клітин вашого мозку поступово згасне. Але деякі, згідно з новим дослідженням, стануть надзвичайно активними, виростаючи до нових розмірів протягом декількох годин після смерті.

Сумно думати про те, що ваш мозок стає більш активним після того, як ви пішли, але дослідники Університету Іллінойсу в Чикаго (UIC), що стоять за цим відкриттям, підкреслили в прес-релізі, що це не означає, що люди перебувають у свідомості або що так звані «гени зомбі», які запускають цю нейронну активність, можуть зробити що завгодно настільки ж драматично, як пробудження мертвих.

Навпаки, дослідження, опубліковане у вівторок в журналі Nature Scientific Reports, має велике значення для того, як нейробіологи вивчають мозок, особливо коли ці дослідження спираються на зразки тканин людини.

Зокрема, команда виявила, що гліальні клітини, які безпосередньо не пов'язані з нейронною активністю, але забезпечують систему підтримки мозку, активувалися, роздувалися і навіть виростали нові придатки відразу після відмирання інших клітин навколо них.

«Те, що гліальні клітини після смерті збільшуються в розмірах, не дивно, з огляду на, що вони є запальними, і їх робота полягає в очищенні після травм головного мозку, таких як кисневе голодування або інсульт», — співавтор дослідження д-р Джеффрі Лоеб, керівник відділу неврології й реабілітації. в Медичному коледжі UIC, йдеться в прес-релізі.

Це створює деяку проблему для даної області, оскільки більшість досліджень, які вчені проводили по неврологічних станах, таким як травми головного мозку або хвороба Альцгеймера, проводяться на тканинах мозку, зібраних після смерті або хірургічного втручання, і ґрунтуються на припущенні, що мозок клітини просто відмирають, як і будь-які інші, додав Леб.

«Наші результати не означають, що ми повинні відмовитися від програм дослідження тканин людини, це просто означає, що дослідники повинні брати до уваги ці генетичні та клітинні зміни й максимально скорочувати посмертний інтервал, щоб зменшити масштаби цих змін», — йдеться в повідомленні. «Хороша новина за результатами наших досліджень полягає в тому, що тепер ми знаємо, які гени й типи клітин стабільні, які деградують, а які з часом збільшуються, щоб можна було краще зрозуміти результати посмертних досліджень мозку».

Джерела: University of Illinois at Chicago