Вчені створили скло міцне, як алмаз

Chutternsap / Futurism
Нове скло під назвою AM-III настільки тверде, що може подряпати поверхню алмазів і може використовуватися в нових надміцних сонячних панелях.

Армоване скло

Дослідники створили новий вид скла, яке, за їхніми словами, завдяки інтенсивному виробничого процесу і химерної хімічною структурою майже не поступається по твердості натуральним алмазам.

Міжнародна група вчених під керівництвом дослідників з китайського Університету Яньшань виявила, що їх творіння, яке вони назвали AM-III, приблизно таке ж тверде, як алмаз, і більш міцне, ніж більшість інших матеріалів. The Independent зазначає, що, крім того, що це вражаюче інженерне досягнення, надтверде скло володіє необхідними властивостями для створення більш міцних сонячних панелей і інших напівпровідників, що потенційно може стати новим інструментом для очищення нашої енергетичної інфраструктури.

«Отже, наші виміри показують, що матеріал AM-III можна порівняти по міцності з алмазом і перевершує інші відомі найміцніші матеріали», — написала команда у своєму дослідженні, опублікованому минулого тижня в журналі National Science Review.

Безладне розташування

У порівнянні з кристалічною решіткою алмаза, незвичайна стійкість AM-III відбувається через невеликий безлад на молекулярному рівні, зазначає The Independent. Вчені почали з порожнистих овоїдних молекул вуглецю, званих фулеренами, а потім нагрівали й подрібнювали їх протягом декількох годин під сильним тиском. Але якби вони зайшли занадто далеко і помістили вуглець в занадто організовану структуру, скло фактично ослабло б і втратило свої напівпровідникові властивості.

Кінцевим результатом, згідно з дослідженням, стало скло, яке насправді отримало більш високі оцінки, ніж природні алмази в тесті на міцність, і могло легко подряпати поверхню алмазу — неймовірне досягнення для матеріалу, який ми зазвичай асоціювали з руйнуванням.

Джерела: The Independent