Всесвіт, можливо, обвивається навколо себе, як гігантський пончик

Вивчаючи світло з дуже раннього всесвіту, група астрофізиків прийшла до висновку, що наш космос може бути багатозв'язний як тривимірний бублик.

Пончисвіт

Згідно з новими астрофізичним дослідженням, наш Всесвіт може розширюватися не у всіх напрямках. Замість цього він може котитися навколо себе, як гігантський космічний пончик.

Команда європейських вчених стверджує в попередніх дослідженнях, що складений Всесвіт, краї якої з'єднуються в декількох місцях, утворюючи замкнуту петлю, може мати більше сенсу, ніж нескінченний простір, яке ми зазвичай собі уявляємо, сказали вони Live Science. І хоча ця ідея не була остаточно доведена, вона пропонує деякі цікаві висновки для структури, поведінки й остаточної долі нашого Всесвіту.

Хор тору

Якщо гіпотеза про пончиковий всесвіту виявиться вірною, це буде означати кілька важливих речей. По-перше, багатозв'язний Всесвіт означає, що космос кінцевий і менше, ніж очікувалося - всього в три-чотири рази більше, ніж спостережувані межі, - навіть якщо він все ще залишається непомітно масивним з нашої точки зору.

«Ми могли б сказати: тепер ми знаємо розмір Всесвіту», - сказав Live Science співавтор дослідження й астрофізик Ліонського університету Томас Бухерт.

Це також означатиме, що наш Всесвіт приречена на колапс всередині самої себе, а не на нескінченне розширення, зазначає Live Science.

Відсутні коливання

Хоча питання далеко не вирішене, гіпотеза про пончик має переконливі докази, повідомляє Live Science. Щоб визначити топологію Всесвіту, астрофізики виміряли обурення в космічному мікрохвильовому фоні (CMB), який чимось схожий на навколишній шум космосу, який виходив при зародженні Всесвіту. Вони виявили, що, схоже, існує межа того, наскільки великі можуть бути ці обурення. Якщо дослідники не допустили помилки, це показник того, що Всесвіт замикається сама по собі, оскільки нескінченно відкритий Всесвіт могла б пристосуватися до збурень реліктового випромінювання будь-якого розміру.

Слон в кімнаті, звичайно ж, - це питання про те, що відбувається, коли об'єкт досягає «краю» і повертається назад. На жаль, як зазначає Live Science, насправді це неможливо. Незалежно від її форми, Всесвіт як і раніше розширюється зі швидкістю, що перевищує швидкість світла, тому ніхто і ніщо не може пройти досить далеко, щоб перевірити це.

Джерела: Live Science