Вчені спантеличені гігантськими червоними плямами на Плутоні

НАСА
Ми досі не знаємо, чому вони існують.

Червоні плями

Група дослідників з Нідерландів відтворила умови, що спостерігаються в атмосфері Плутона в лабораторній камері, а потім опрацювала її плазмою для імітації космічного випромінювання.

Їх мета полягала в тому, щоб дослідити дивне явище на поверхні карликової планети, вперше виявлене космічним кораблем NASA New Horizons ще у 2015 році, повідомляє New Scientist: величезні червоні плями на поверхні планети. Найбільша з них, на зловісне прізвисько Ктулху Макула, являє собою витягнуту темну область близько екватора карликової планети.

Вчені припускають, що червоні плями є результатом толінів, органічних сполук, що утворюються в атмосфері, коли ультрафіолетове або космічне випромінювання нагріває вуглець, метан і сполуки, що містять вуглекислий газ, які потім осідають на поверхні планети. Теорія говорить, що радіація змушує ці сполуки ставати темними та мутно-червоними, створюючи плями, які спостерігаються New Horizons.

В ході своїх тестів, проте, команда з Технологічного університету Делфта виявила, що неможливо відтворити червонуваті відтінки регіону Ктулху Макула, використовуючи хімічний склад, що спостерігається New Horizons. Це показує, що ми ще багато чого не знаємо про далеку карликову планету навіть через майже сто років після її відкриття.

Відтворення толінів

Команда не виключила теорію про те, що толіни можуть бути винуватцями червоних плям, як детально описано в їхній статті, опублікованій в журналі Icarus, але щось ще може також сприяти їх утворення, як пояснює Science Alert.

Космічні промені можуть, наприклад, змінювати спосіб відображення світла толінами, або регіони планети можуть стати більш пористими через сублімації льоду. Слабка гравітація Плутона також може бути причиною того, що толіни створюють легкий шар толінів, в результаті чого утворюється пориста кірка, що, згідно з дослідженням, є «кращим сценарієм» команди.

Однак з приводу гігантських червоних плям Плутона залишається багато питань. Хоча вчені висловлювали ідею про повернення до Плутона, НАСА офіційно не планує найближчим часом повертатися на карликову планету.

Джерела: Science Alert