Вчені стверджують, що виявили «несподівані» нові віруси у Вухані

mattthewafflecat via Pixabay / Futurism
Дослідники занепокоєні можливими порушеннями протоколу біобезпеки в лабораторіях з секвенування сільськогосподарських культур в китайських містах Вухань і Фузо.

Група дослідників стверджує, що вона знайшла докази наявності декількох вірусів, в тому числі кількох абсолютно нових коронавірусів, в геномах з сільськогосподарських лабораторій в Вухані та інших містах Китаю.

Згідно з дослідженням, яке команда опублікувала на сервері препринтів ArXiv минулої неділі, генетичні послідовності таких культур, як рис і бавовна, випущені в період з 2017 по 2020 роки, містили повні генетичні послідовності нових вірусів, які, по всій видимості, пов'язані з такими захворюваннями людини, як MERS і SARS.

«Несподіване відкриття», як висловилася команда, наявності небезпечних захворювань людини в цих сільськогосподарських дослідних установах, передбачає, що протоколи безпеки можуть бути не на належному рівні — і, як стверджує команда, віруси можуть мати випадково був звільнений в результаті.

Важливо відзначити, що все це засновано на дослідженні препринтів, яке не було перевірено академічним журналом або іншими експертами в цій галузі. У той час як чотири з шести авторів дослідження пов'язані з лікарнями та університетами в Іспанії, Канаді та Японії, перші два дослідники, перераховані в статті, є незалежними дослідниками, не пов'язаними з будь-якими дослідними інститутами, а третій є афілійованою особою з ТОВ, названим на його честь.

Таким чином, хоча затвердження команди викликають тривогу і заслуговують подальшого вивчення, було б розумно розглядати їх результати спокійно, поки інші дослідники не перевірять їх роботи або не відтворять її незалежно.

Зокрема, деякі з наборів даних, які досліджували дослідники, засновані на дослідженні 2017 року, проведеному в Вуханьському інституті вірусології, установі, яка була залучена «вкрай малоймовірною» — але все ж технічно можливою — гіпотезі про те, що SARS -CoV-2 коронавірус, що викликає COVID-19, був вперше випущений випадково з дослідницької лабораторії.

Команда розробників цього нового препринта стверджує, що в сільськогосподарських лабораторіях можуть не застосовуватися такі ж суворі заходи контролю біологічної небезпеки, як в медичних або вірусологічних установах, що потенційно збільшує ймовірність лабораторного витоку.

Джерела: ArXiv