Вчені завершили перше випробування на людях вакцини проти раку мозку

Футурізм
Дослідники з Німецького центру дослідження раку вперше протестували спеціальну вакцину, спрямовану на те, щоб допомогти людському організму боротися з раком мозку.

Вчені вперше протестували спеціальну вакцину, призначену для боротьби з раком мозку у людей.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій журналом Nature, група дослідників з Німецького центру дослідження раку (DFKZ) створила ранню версію вакцинації, яка може викликати імунну відповідь всередині пухлинних тканин головного мозку.

Деякі зазвичай невиліковні пухлини, звані дифузними гліомами, можуть поширюватися по всьому головному мозку, що робить їх практично неможливими для видалення. Крім того, вони часто неефективно реагують на хіміо- та променеву терапію.

Але у них може бути одна слабкість: унікальна мутація гена. Помилка в ДНК викликає обмін особливого білка в ферменті IDH1, структурі білка, відомої як неоепітоп. Імунна система здатна розпізнавати цей білок як чужорідний, і він також не зустрічається в здорових тканинах, що робить його ідеальною мішенню для лікування.

«Наша ідея полягала в тому, щоб підтримати імунну систему пацієнтів і використовувати вакцину у якості цільового методу попередження її про пухлиноспецифічний неоепітоп», — сказав у своїй заяві керівник дослідження Майкл Платтен з DFKZ.

Нове дослідження ґрунтується на попередніх спробах створити штучну версію сегмента IDH1, відповідального за мутацію. У 2019 ця версія змогла зупинити зростання ракових клітин з мутацією IDH1 у мишей.

Тепер та сама команда сподівається, що таке ж лікування буде працювати в рамках їх першої фази 1 клінічних випробувань на людях, в яких беруть участь 33 пацієнти по всій Німеччині.

На щастя, у вакцинованих пацієнтів не було зареєстровано побічних ефектів. Близько 93 відсотків пацієнтів проявили реакцію на вакцини, а 84 відсотки повністю вакцинованих пацієнтів вижили протягом трьох років після лікування.

«Ми також змогли продемонструвати, що активовані специфічні для мутації імунні клітини проникли в тканину пухлини головного мозку», — сказала Тереза ​​Бунс, також з DKFZ.

Попри те, що вакцина, схоже, подіяла досить добре, поки неможливо сказати, наскільки добре.

«Ми не можемо зробити ніяких подальших висновків про ефективність вакцини з цього раннього дослідження без контрольної групи», — сказав Платтен. «Безпека та імуногенність вакцини були настільки переконливими, що ми продовжили реалізацію концепції вакцини в наступному дослідженні фази I».

В наступному випробуванні команда планує об'єднати існуючу вакцину IDH1 з лікуванням, званим «імунотерапія інгібітором контрольних точок». Простіше кажучи, імунні контрольні точки активуються, коли білки зв'язуються з пухлинними клітинами, і гарантують, що здорові клітини не руйнуються разом з раковими клітинами.

Джерела: New Atlas