Вчені нарешті виміряли розмір ядра Марса

NASA / Futurism
Завдяки величезній кількості сейсмічних даних, отриманих з космічного корабля НАСА InSight, вчені нарешті точно виміряли розмір ядра Марса.

Ексклюзивний клуб

Марс щойно приєднався до досить ексклюзивного клубу завдяки новим дослідженням НАСА.

Після Землі Марс є другою планетою у Всесвіті, ядро ​​якої вимірюється й аналізується вченими, повідомляє Nature News. Завдяки здатності посадкового модуля InSight чути сейсмічну активність Марса, НАСА виявило, що ядро ​​Марса менш щільне, ніж вони думали, і становить всього половину розміру ядра Землі.

Прослуховування

Вчені можуть робити певні висновки про приховані внутрішні шари планет на відстані, але для отримання реальних вимірів необхідно встановити на поверхню спеціальне обладнання. Ось чому у нас є конкретна цифра для ширини ядра Марса — від 3620 до 3720 кілометрів в діаметрі — але є тільки оцінки для інших планет, таких як Меркурій і Венера, не кажучи вже про екзопланети в інших системах.

В цьому випадку посадковий модуль InSight зміг прослухати марсотруси, повідомляє Nature, деякі з яких були досить сильними, щоб посилати сейсмічні хвилі вниз і через самий внутрішній шар планети.

Відрадно, що компанія InSight зробила це відкриття, оскільки вчені НАСА не надто оптимістичні щодо продовження виживання космічного корабля. На його сонячні панелі накопичується пил, і Марс також в цей час знаходиться на тій стадії своєї орбіти, яка забирає його все далі від Сонця.

«Це змусить нас скоротити використання наших інструментів протягом наступних декількох місяців», — сказав Nature учений проєкту InSight Марк Пеннінг.

Але до тих пір у НАСА все ще є багато даних, які потрібно вивчити, наприклад, несподіване відкриття, що ядро ​​Марса значно більше і менш щільно, ніж припускали вчені. Це ставить перед вченими InSight нове завдання — з'ясувати, які легші елементи знаходяться всередині й поділяють об'єкти.

Джерела: Nature News