Вчені створюють ліки проти раку без будь-яких випробувань на тваринах

Laura Ockel via Unsplash / Futurism
Група вчених з Єврейського університету в Єрусалимі представила нові ліки проти раку на схвалення FDA, не проводячи експериментів ні на одній тварині.

Завдяки технології, яка дозволяє вченим культивувати людські тканини на крихітних чипах, група вчених вважає, що вони знайшли спосіб виключити випробування на тваринах з процесу клінічних випробувань.

Дослідники з Єврейського університету в Єрусалимі тільки що представили на розгляд FDA новий протираковий препарат, не провівши жодного експерименту на лабораторних тваринах, повідомляє The Times of Israel. Замість цього вони протестували експериментальні ліки на людських клітинах, вбудованих в крихітні сенсори, згідно з дослідженням, опублікованим в минулому місяці в журналі Science Translational Medicine. Новий метод може зробити клінічні та доклінічні дослідження більш швидкими, дешевими та гуманними.

«Наскільки нам відомо, це перший раз, коли ліки робить цей крок без випробувань на тваринах, і причина в тому, що ми усунули цю потребу, використовуючи нашу технологію «людина на чипі»», — говорить провідний дослідник Єврейського університету. з Єрусалиму біоінженер Яаков Нахміас сказав The Times of Israel.

В США немає гарантії, що FDA прийме їх роботу. Регулювальне агентство може замість цього наполягати на більш традиційних дослідженнях, включаючи експерименти на тваринах, перш ніж воно дозволить випробувати ліки проти раку на людях.

Але якщо це спрацює і команді буде дозволено продовжити клінічні експерименти, нова установка для тестування ліків може повністю змінити спосіб проведення медичних досліджень.

«Це перша демонстрація того, що ми можемо використовувати таку технологію, щоб обійти експерименти на тваринах, і це може привести до більш швидкої, безпечної та ефективної розробки ліків», — сказав Нахміас The Times of Israel. «Щоб довести ліки до стадії клінічних випробувань, зазвичай потрібно від чотирьох до шести років, сотні тварин і мільйони доларів».

«Ми зробили це за вісім місяців, без єдиної тварини і за невелику плату», — додав він.

Джерела: The Times of Israel