Вчені винайшли штучні м'язи, які зміцнюються за допомогою вправ

Команда інженерів створила штучний м'язовий матеріал, який стає сильнішим в міру «тренування», що може привести до створення м'яких роботів, які адаптуються до своєї роботи.

SwoleBot 9000

Вчені розробили новий гель, який, за їхніми словами, стає сильнішою в міру «тренування», як і біологічні м'язи.

Новий матеріал може допомогти створити нове покоління м'яких роботів, які можуть з часом нарощувати або збільшувати свої власні можливості, повідомляє New Scientist, в залежності від конкретних завдань, для яких вони створені. Створення машин, які могли б пристосовуватися і рости, як тварини, було б важливим кроком вперед для все ще зароджується області м'якої робототехніки — за умови, що нові м'язи в кінцевому підсумку стануть практичними для реальних додатків.

Природне натхнення

Біологічні м'язи ростуть, тому що тіло відновлює їх більше і сильніше після того, як вони були пошкоджені під час вправ.

Ці штучні м'язи стають сильнішими — фактично в 66 разів — завдяки аналогічним механізмом. Згідно з дослідженням, опублікованому в понеділок в журналі Nature Materials, в новий гель вбудовані наноматеріали, які з'єднуються та утворюють нові міцні зв'язки, коли гель стискається або піддається механічного навантаження. Згодом гель стає все жорсткіше і жорсткіше.

«Коли ми тренуємося, ми, безумовно, можемо наростити наші м'язи», — сказав New Scientist молекулярний інженер і співавтор дослідження Чжао Ван. «Ми хочемо імітувати цей процес, щоб, коли ми тренуємо штучний м'яз, він міг збільшити модуль пружності й жорсткість».

Завжди включений

На цей момент процес працює тільки в одному напрямку: гель стає все твердіше і жорсткіше у відповідь на фізичне навантаження, але не розслабляється постфактум.

Це те, над чим зараз працюють Ван і інші дослідники. Якщо вони зможуть змусити м'які м'язи робота з часом розкластися або розслабитися, то ці роботи стануть набагато більш універсальними інструментами, які можуть поступово адаптуватися і розвиватися для виконання різних завдань або робіт в міру потреби.

Джерела: New Scientist