Космічний корабель НАСА виявив на астероїді сліди древніх річок

Нові результати показують, що на зорі Сонячної системи, коли нинішній астероїд Бенну був частиною набагато більшого об'єкта, можливо, 60 миль в поперечнику, вода текла по ньому досить рясно.

20 жовтня космічний корабель NASA OSIRIS-REx спробує зібрати деякі частинки матеріалу з поверхні Бенну, невеликого навколоземного астероїда діаметром близько 500 метрів.

Перш ніж він впаде на поверхню космічного каменю, вчені намагаються здогадатися, що вони знайдуть. Згідно з останніми дослідженнями, докладно описаними в ряді опублікованих нових дослідницьких робіт, вчені очікують знайти карбонати — матеріал, який часто відкладається водою на Землі.

Поглянувши на показання спектрометра видимого й інфрачервоного діапазону OSIRIS-REx, вони виявили на поверхні Бенну «прожилки карбонату». Як не дивно, це могло означати, що батько Бенну, ймовірно, набагато більший планетоїд або протопланета, мав, згідно із заявою, «гідротермальну систему води в масштабі астероїда» — іншими словами, стародавні ріки.

«Якби вени на Бенну були карбонатами, потік рідини й гідротермальні відкладення на батьківському тілі Бенну відбувалися б в кілометровому масштабі протягом тисяч і мільйонів років», — зазначає у їх папері група під керівництвом Ханною Каплан з Центру космічних польотів імені Годдарда НАСА.

Зображення: НАСА

Вони припускають, що вода могла просочитися через тріщини на поверхні батьківського тіла Бенну, залишивши після себе сліди карбонату. Деякі з цих жив колись могли бути причиною водних потоків, що покривають площі до двох десятків миль в поперечнику.

Це відкриття має далекосяжні наслідки.

«Одним з рушійних моментів цієї місії є те, що ці астероїди могли доставити частина органічної речовини-попередника, яке дало початок [життя] на Землі», — сказав Каплан Popular Science.

Вчені також виявили, що реголіт біля кратера Найтінгейл, місце, де приземлиться OSIRIS-REx, тільки недавно був відкритий в космос, що дає нам найкращий шанс отримати уявлення про історію Бенну.

«Велика кількість вуглець матеріалу — це головний науковий тріумф місії», — сказав в заяві НАСА Данте Лауретта, головний дослідник OSIRIS-REx в Університеті Аризони в Тусоні. «Зараз ми з оптимізмом сподіваємося, що зберемо і повернемо зразок з органічним матеріалом — основна мета місії OSIRIS-REx».

Показання спектрометрії космічного корабля намалювали дивовижну картину Бенну, показавши, що породи, що складають його поверхню, набагато більш різноманітні, ніж ми спочатку думали. Це різноманітність вказує на наявність безлічі різних матеріалів, які спочатку зробили його на Бенну з його батьківського тіла.

Деякі з цих матеріалів більш пористі, ніж інші. Фактично, вчені припускають, що вони далеко не такі сильні, як ми спочатку думали, і, ймовірно, не здатні вижити в подорож через атмосферу Землі. Іншими словами, зразки, повернуті OSIRIS-REx, дадуть нам унікальну можливість вивчити метеорити, які ми ніколи раніше не бачили на Землі.

Докладні дані гравітації, отримані з орбіти космічного каменю, окреме дослідження, проведене Деніелом Шіресом з Університету Колорадо в Боулдері, також показало, що Бенну, ймовірно, усіяний кишенями матеріалів, які значно розрізняються по щільності. Фактично, команда передбачає, що ядро ​​Бенну могло бути повністю порожнім, вистачило місця для декількох футбольних полів.

Джерела: Popular Science