Вчені спостерігали за розвитком бактерій в режимі реального часу

Patrick Arthofer
Вчені спостерігали, як бактерії, піддані різним умовам, швидко розвивають різні еволюційні стратегії, що може допомогти в розумінні того, яким чином деякі з них стають небезпечними.

Сидіння переднього ряду

У незвичайному експерименті вчені спостерігали, як бактерії адаптуються до нового хазяїна, еволюціонуючи й стаючи більш заразними протягом сотень поколінь.

Відстежуючи зміни з плином часу, вчені Віденського університету виявили, що у бактерій, що знаходяться в різних умовах, виявляються дві абсолютно різні стратегії еволюції. Дослідження, опубліковане в журналі PNAS, являє собою захопливе тематичне дослідження, яке допомагає вченим зрозуміти, як бактерії стають небезпечними.

A/B тестування

Половина бактерій перебувала в умовах, коли їм доводилося неодноразово заражати нові клітини-господарі, щоб вижити, а іншим дозволяли необмежено розмножуватися усередині одного і того ж господаря. Через 500 поколінь перша група стала набагато більш ефективною в зараженні нових господарів.

«Наші результати показують, що якщо бактерії можуть залишатися в одній клітині-хазяїні та гарантувати, що вони продовжують жити в дочірніх клітинах господаря при діленні клітини-господаря, їх інфекційність не змінюється», — сказав Віденський мікробний еколог Пол Про це Еррера повідомив в прес-релізі. «Однак бактерії стають все більш заразними, коли їм доводиться переміщатися з однієї клітини-господаря в іншу, щоб вижити».

Далекі родичі

До кінця генетичний код груп відрізнявся в 1161 різних ділянках, і більш інфекційна група експресуватися 2500 різних генів, що допомогло їй краще інфікувати клітини й краще вижити між господарями.

«Ці модифікації призводять до того, що клітини-господарі стають більш легко інфікованими та дають бактеріям більше шансів вижити за межами клітини-господаря», — сказав віденський мікробіолог Маттіас Хорн.

Джерела: Віденський університет