Вченим довелося перейменувати гени, тому що вони заплутували Microsoft Excel

MaxPixel/Victor Tangermann
Генетичні дослідження повні помилок, тому що Microsoft Excel переформатує деякі імена генів в календарні дати. Щоб виправити це, вчені просто перейменували гени.

Помилка форматування

Виявляється, програма для роботи з електронними таблицями Microsoft Excel — велика проблема для генетиків. Оскільки імена деяких генів схожі на назви календарних дат, програма автоматично переформатує і повністю псує набори даних.

Це дивно поширена проблема, яка може серйозно вплинути на опубліковані дослідження, повідомляє The Verge. Оскільки Microsoft не збирається оновлювати своє програмне забезпечення спеціально для генетиків, вчені в результаті змінили назви 27 людських генів, таких як MARCH1, приблизно протягом року і нещодавно опублікували нові правила іменування.

Економія часу

Excel може бути особливо агресивним стосовно автоматичного переформатування даних. І оскільки ці помилки необхідно виправляти двічі — вченим, які проводять дослідження, і знову будь-яким, хто завантажує ті ж дані й випадково запускає автоматичне форматування Excel, — деякі прослизають крізь тріщини. Згідно з дослідженням, опублікованим в журналі Genome Biology за 2016 рік, опублікованому The Verge, близько 20 відсотків з 3597 статей з генетики містили помилки Excel.

«Це дійсно дуже дратує», — сказав The Verge біолог з Інституту Квадрамс Дезо Модос. «Це широко поширений інструмент, і якщо ви трохи неграмотні в обчислювальній техніці, ви скористаєтеся ним. Я теж вчився в докторантурі! »

Нові правила

Маючи у своєму розпорядженні нові рекомендації, вчені, можливо, зможуть уникнути іменування нових генів усього, що могло б збити з пантелику Excel. Наприклад, MARCH1 тепер MARCHF1, а SEPT1 тепер SEPTIN1.

На щастя, ці зміни були зустрінуті роздратованими генетиками, повідомляє The Verge, так що ми сподіваємося, що проблема надмірно нетерплячого програмного забезпечення для роботи з електронними таблицями, нарешті, буде знята з поля.

Джерела: The Verge