Нещодавно виявлені бактерії можуть харчуватися металом

Hang Yu/Caltech
Вчені відкрили перші бактерії, які хемосинтезують металевий марганець, і вони зробили це майже випадково під час очищення результатів експерименту.

Металевий рот

Нещодавно виявлені бактерії здатні поглинати металевий марганець і використовувати його в якості джерела живлення.

Джаред Лідбеттер, мікробіолог-еколог з Каліфорнійського технологічного інституту, виявив, що бактерії майже чисто випадково після того, як він залишив скляний посуд, щоб вбратися в водопровідній воді після проведення експериментів з марганцем. На наступний день, відповідно до прес-релізу університету, він виявив, що інструменти покриті дивної плівкою — відходи, залишені після того, як бактерії насолоджувалися перекусом.

Довгий час попереду

Інші бактерії споживають марганець, але це перше, що може хімічно синтезувати його в корисне паливо і залишити після себе оксиди марганцю. Подібні бактерії вже давно теоретизує і затребувані, але ніхто ніколи не виявляв їх раніше. Лідбеттер передбачає, що знахідка, опублікована в середу в журналі Nature, могла вирішити загадку з водопровідними трубами в цьому районі.

«Існує цілий ряд екологічної інженерної літератури про системах розподілу питної води, що забиваються оксидами марганцю», — сказав Лідбеттер в прес-релізі. «Але як і з якої причини створюється такий матеріал, там залишається загадкою. Очевидно, що багато вчених вважають, що бактерії, що використовують марганець для виробництва енергії, можуть бути відповідальні, але доказів, що підтверджують цю ідею, до цього часу не було ».

Більш глибока таємниця

Відкриття також може, нарешті, пояснити специфічні марганцеві кулі, які розкидані по дну океану — можливо, що великі колонії невловимих бактерій або щось подібне могли б поступово їх накопичувати.

«Це підкреслює необхідність кращого розуміння конкрецій морського марганцю, перш ніж вони будуть знищені при видобутку корисних копалин», — сказав дослідник Caltech Ханг Ю у своєму випуску.

Джерела: Caltech