Крихітні квантові флуктуації можуть фактично «штовхати» великі об'єкти

Вчені з LIGO помітили, що крихітні квантові коливання фактично вибили велике дзеркало в обсерваторії з рівноваги.

Квантовий фанхаус

Вперше вчені помітили, що крихітні флуктуації квантової енергії фактично «вибивають» з вирівнювання велике дзеркало — перший відчутний вплив квантового шуму в масштабі людини.

Зсув стався всередині детектора гравітаційних хвиль LIGO. І хоча це захоплююче відкриття, насправді воно є невеликою практичну проблему для продовження досліджень обсерваторії, повідомляється в прес-релізі. Через це команда LIGO зараз використовує те, що називається «квантової соковижималкою», для захисту своїх досліджень.

Покращити...

Згідно з дослідженням, опублікованим в середу в журналі Nature, дзеркало зрушило лише десять діоптрій або десять секстильйонів на метр. Це неймовірно далеко за межами того, щоб бути непомітно маленьким для неозброєного ока, але не для чутливого обладнання в LIGO.

«Атом водню становить 10 ^ -10 метрів, тому це зміщення дзеркал для атома водню є тим же, що і для нас атом водню — і ми це виміряли», — сказав Лі МакКаллер, співробітник Інституту астрофізики ім. Кавлі при Массачусетському технологічному інституті і Space Research, говориться в релізі.

Постійний обстріл

Дослідники LIGO використовують квантову соковижималку, яка налаштовує квантовий шум на певну частоту без перешкод — щоб запобігти майбутнім перешкоди і виділити фоновий квантовий шум зі свого аналізу даних, але монументальне відкриття не вислизає від них.

«Що особливого в цьому експерименті, так це те, що ми бачили квантові ефекти для чогось настільки ж великого, як людина», — сказав в релізі Нергіс Мавалвала, заступник начальника фізичного відділу MIT. «Нас теж, кожну наносекунду нашого існування, обманюють, б'ючи цими квантовими флуктуаціями».

«Просто тремтіння нашого існування, нашої теплової енергії, занадто велике, щоб ці квантові флуктуації вакууму могли вимірюється вплинути на наш рух», — додала вона.

Джерела: MIT