Вченим вдалося ввести мишей в стан анабіозу

SpaceWorks Enterprises
Команда гарвардських вчених змогла ввести мишей в стан сплячки, стимулюючи певні нейрони в їх мозку.

Це може зайняти місяці, якщо не роки, щоб подорожувати на далекі планети.

Наукова фантастика вже давно пропонує людям пережити такий довгий і напружений подорож, тому найкраще їх переводити в стан глибокого сну, будь то миттєве заморожування їх життєво важливих органів або вживання коктейлів ліків.

Такий стан призупиненої анімації ще далеко. Але тепер це може змінитися завдяки передовим дослідженням команди вчених з Гарварду.

Вони змогли ввести мишей в стан глибокого сну, стимулюючи певні нейрони в їх мозку, які контролюють поведінку, подібне глибокого сну. Це перший раз, коли такі нервові ланцюги були ідентифіковані, не кажучи вже про те, щоб активувати, згідно із заявою про дослідження.

Як докладно описано в статті, опублікованій в поважному журналі Nature сьогодні, дослідники описують, як певні мозкові шляхи в гіпоталамусі були відповідальні за приведення мишей в стан заціпеніння, що означає «стан зі значно зниженою швидкістю метаболізму» і температура тіла не перевищує 20 ° С ».

«У теплокровних тварин температура тіла жорстко регулюється», — пояснює співавтор Senmiao Sun, аспірант Гарвардської програми з неврології, у своїй заяві. «Наприклад, падіння людини на пару градусів призводить до переохолодження і може привести до летального результату. Проте, заціпеніння обходить це регулювання і дозволяє різко впасти температурі тіла ».

Є ще багато невідомих про стан мозку ссавців, поки він знаходиться в стані глибокого сну.

Але ми починаємо отримувати деякі важливі ідеї. В експерименті дослідники виявили, що стан заціпеніння може бути викликано стимуляцією нейронів шляхом додавання хімічної сполуки в певні ділянки мозку. Спеціально розроблений інструмент на основі вірусів міг відточувати на окремих сайтах нейронів.

Незважаючи на прорив, пройде багато часу, перш ніж люди зможуть виявитися в дорозі на Марс.

«Занадто рано говорити, чи можемо ми викликати такий тип стану у людини, але ця мета може бути корисною», — сказав старший автор Майкл Грінберг, професор і завідувач кафедри нейробіології Гарварда у заяві.

Якщо вони можуть, однак, можливості безмежні.

«Це може привести до розуміння призупиненої анімації, метаболічного контролю і, можливо, збільшення тривалості життя», — додав Грінберг.

«Уява вичерпується, коли ми думаємо про можливий стан гібернації у людей». Провідний дослідник Сініса Хрватін, інструктор з нейробіології в Гарварді, сказав в заяві. «Чи можемо ми дійсно продовжити термін служби? Це спосіб відправити людей на Марс?»

Джерела: Гарвардський вісник