Вчені впевнені, що наноботи можуть вбивати окремі ракові клітини

Kosel et al./Victor Tangermann
Інженери створили крихітних залізних наноботів, які вони можуть імплантувати і відстежувати всередині тіла пацієнта, які, за їхніми словами, можуть бути використані для знищення ракових клітин.

Команда вчених з Саудівської Аравії планує імплантувати окремі клітини залізними наноботів, які можуть відслідковувати їхнє місце розташування в організмі — і, можливо, навіть вбивати пухлини.

Крихітні наноботи, трохи більше мікроскопічних котушок з металевих дротів, з'являлися під час МРТ, дозволяючи лікарям спостерігати за їх рухом по всьому тілу. Вони також можуть бути використані для відстеження, націлювання та доставки протипухлинних препаратів в пухлинні клітини, вважають дослідники з Університету науки і техніки ім. Короля Абдалли.

«Маркування та відстеження клітин стали безцінним інструментом для наукових і клінічних застосувань», — сказав Альдо Мартінес-Бандерас, аспірант, який працював над проєктом, в пресрелізі. «Одним з ключових аспектів досліджень по відстеженню клітин є чутливість виявлення невеликої кількості клітин після імплантації, тому сильна намагніченість і біосумісність наших нанодротів є корисними характеристиками для відстеження МРТ».

До сих пір наноботи не використовувалися для знищення ракових клітин, хоча у команди є ідеї про те, як вони могли б. До теперішнього часу наноботи використовувалися для успішної ідентифікації клітин раку молочної залози за допомогою показань МРТ, згідно з дослідженням, опублікованим в Journal of Nanobiotechnology.

«Ці нанодроти типу «ядро-оболонка» мають різні додатковими функціями, в тому числі можливістю магнітного керування ними, щоб направляти їх в певне місце, перевозити наркотики або нагріватися за допомогою лазера», — сказав у своєму випуску провідний дослідник Юрген Косів, «Об'єднання всього цього з можливістю відстеження створює тераностіческую платформу, яка може відкрити двері для дуже багатообіцяючих нових підходів в наномедицині».

Джерела: King Abdullah University of Science and Technology