Астрономи використовують нові інструменти, щоб досліджувати кільця Урана

НАСА
Астрономи з Каліфорнійського університету в Берклі вперше виміряли температуру таємничих кілець, що оточують Уран. Вони холодні: 77 градусів за Кельвіном (-196°C).

Астрономи з Каліфорнійського університету в Берклі вперше виміряли температуру таємничих кілець, що оточують Уран, використовуючи дані з великого міліметрового масиву Атакама (ALMA) та Дуже великого телескопа (VLT).

Вони виявили, що найбільше, найбільш видиме кільце, зване «Епсилон-кільце», має деякі незвичайні риси в порівнянні з іншими кільцями, оточуючими далекий крижаний гігант.

«В основному крижані кільця Сатурна широкі, яскраві і мають діапазон розмірів частинок: від пилу мікронного розміру в самому внутрішньому D-кільці до десятків метрів в головних кільцях», — сказав Імке де Патер, університет Каліфорнії. Берклі, професор астрономії та провідний автор дослідження, опублікованого на цьому тижні в Astronomical Journal, в заяві. «Маленький кінець відсутня в головних кільцях Урана; Найяскравіше кільце, епсилон, складається з каменів розміром з м'яч для гольфу і більших розмірів.»

Астрономи вперше виявили, що в Урана є кільця — так само, як його приятелі по Сонячній системі Юпітер, Нептун і Сатурн — ще в 1977 році. Але багато питань, що стосуються їх складу та походження, залишилися без відповіді.

Тепер, завдяки новим даними теплобачення, астрономи визначили, що кільця існують при температурі 77 градусів за Цельсієм, близько -321 за Фаренгейтом, або приблизно до точки кипіння рідкого азоту при стандартному тиску.

Однак дослідники дряпали свої голови композицією кілець Урана. У інших планет в нашій Сонячній системі є кільця, що складаються з більш великих часток або порошкоподібної пилу, або з суміші обох. Наприклад, кільця Юпітера і Нептуна в основному складаються з дрібних частинок.

Але на кільцях Урана була пил між кільцями, в той час як на самих кільцях взагалі не було пилу.

«Ми вже знаємо, що кільце з Епсилон трохи дивно, тому що ми не бачимо дрібні речі», — сказав аспірант Каліфорнійського університету в Берклі Едвард Молтер. «Щось підмітає дрібні речі, чи все разом блищить. Ми просто не знаємо».

Кільця також «надзвичайно вузькі в порівнянні з кільцями Сатурна», пояснив Молтер. «Саме широке, Епсилон кільце, має ширину від 20 до 100 кілометрів, в той час як ширина Сатурна становить 100 або десятки тисяч кілометрів».

Отже, що змусило кільця сформуватися? Чи була це таємнича планета, яка врізалася в Уран, змушуючи його вісь північ-південь відхилитися від площини Сонця і випустити купу частинок? Ймовірно, немає — дослідники вже виключили кільця, які є залишками сміття, з моменту, коли планета була сформована мільярди років тому, повідомляє Science Alert.

Проте, відкриття може дати нам уявлення про природу і походження кілець Урана.

«Це крок до розуміння їх складу і того, чи всі кільця отримані з одного і того ж вихідного матеріалу або різні для кожного кільця», — додав Мольтер.

Джерела: Science Alert