«Квазарне цунамі» може вбити всю галактику

NASA, ESA and J. Olmsted
Використовуючи унікальні можливості космічного телескопа НАСА "Хаббл", група астрономів виявила найенергійніший відтік з коли-небудь помічених у Всесвіті.

Квазарне цунамі

Нові дані космічного телескопа ім. Хаббла докладно описують, що може бути найпотужнішим явищем у Всесвіті: «квазарне цунамі», космічна буря таких страхітливих розмірів, що вона може розірвати цілу галактику.

«Ніякі інші явища не несуть більше механічної енергії», — заявив головний дослідник Наум Арав з Virginia Tech. «Вітри штовхають сотні сонячних мас матеріалу щороку. Кількість механічної енергії, яку несуть ці потоки, в кілька сотень разів перевищує світність всієї галактики Чумацький Шлях ».

Смерть в чорній дірі

Арав і його колеги описали руйнівні явища в серії з шести статей, опублікованих в The Astrophysical Journal Supplements.

По суті, квазар — це тип надмасивної чорної діри в центрі далекої галактики, яка виділяє надзвичайну кількість енергії. Однак у квазарному цунамі цей феномен виходить з-під контролю, нагріваючи зоряний матеріал до мільярдів градусів — мільярди з «b» — і кидаючи його в міжзоряний простір.

Кінцева стадія

Дослідники вважають, що квазарні цунамі могли б пояснити давню космологічні загадку: чому у всесвіті так мало дійсно величезних галактик.

Як тільки галактика досягає певного розміру, відповідно до теорії, її центральна чорна діра стає поштової в результаті квазарного цунамі, а решта, як то кажуть, є історією.

Джерела: Обсерваторія Кека