Радіація від чорних дір може створювати життя

НАСА
Команда дослідників з Гарвардського університету пропонує ще одну зону, придатну для життя, в нашому полюванні на інопланетне життя.

У зоні

В полюванні на інопланетне життя вчені часто зосереджуються на «зоні Золотоволоси», області навколо зірки, де температура буде придатною для існування рідкої води на поверхні орбітальної планети.

Але тепер команда з Гарвардського університету пропонує ще одну зону Золотоволоси, яку ми повинні розглянути в нашій полюванні на інопланетне життя — і замість зірки в її центрі, вона має надмасивну чорну діру.

Повернення до випромінювання

Надмасивні чорні діри оточені закрученими дисками з газу і пилу, званими активними ядрами галактик (AGN). Ці диски випускають неймовірну кількість випромінювання і світла, і багато дослідників припускають, що це випромінювання зруйнує атмосферу будь-яких сусідніх планет, створивши «мертву зону» навколо чорної діри.

Але тепер, дослідники цього нового дослідження Гарварду, яке було опубліковано в Astrophysical Journal, оскаржують це припущення.

«Люди в основному говорять про шкідливі ефекти [чорних дір]», — сказав дослідник Liveas Манасві Лінгам. «Ми хотіли переглянути, наскільки шкідливий [випромінювання] ... і запитати себе, чи були які-небудь позитивні результати».

Галактична Золотоволоса

Для цього дослідники створили комп'ютерні моделі AGN. Використовуючи їх, вони змогли ідентифікувати «галактичні зони Золотоволоси», навколишні чорні діри.

Якщо вони знаходяться в цьому регіоні, вони пишуть у своєму дослідженні, що атмосфера планети залишиться недоторканою, в той час як випромінювання AGN може зруйнувати його молекули в сполуки, що підтримують життя.

Світло від AGN може сприяти фотосинтезу.

Наполовину повний стакан

Команда також повторно розглянула передбачувані негативні наслідки випромінювання AGN на сусідній планеті й прийшла до висновку, що вони сильно перебільшені.

У той час як попередні дослідження припускали, що руйнівний вплив чорної діри розміром зі Стрільця А* Чумацького Шляху відкине атмосферу будь-якої планети, подібної до Землі, протягом 3200 світлових років, вони думають, що збиток закінчиться на відстані всього 100 світлових років.

«Дивлячись на те, що ми знаємо про Землю, можна припустити, що, можливо, позитивні ефекти поширюються на більший регіон, ніж негативні», — сказав Лінгам в прямому ефірі. «Це було визначено дивно».

Джерела: Live Science