Нейронна мережа каже, що ці 11 астероїдів можуть врізатися в Землю

Pixabay/Victor Tangermann
Команда дослідників розробила нейронну мережу, яка може передбачити, чи зіткнуться астероїди з Землею.

Команда дослідників з Лейденського університету в Нідерландах розробила нейронну мережу під назвою «Ідентифікатор небезпечного об'єкта», яка, за їхніми словами, може передбачити, чи знаходиться астероїд на шляху зіткнення з Землею.

Їх новий ШІ виділив 11 астероїдів, які раніше не були класифіковані НАСА як небезпечні, і які були більше ніж 100 метрів в діаметрі — досить великі, щоб вибухнути з силою сотень ядерних боєзарядів, якщо вони зашкодять Землю, потенційно вирівнюючи все міста. Вони також сфокусувалися на космічних каменях, які можуть пролетіти в межах 4,7 мільйона миль від Землі, як детально описано в статті, опублікованій в журналі Astronomy & Astrophysics на початку цього місяця.

Однак жодна з них не є безпосередньою загрозою: у них не тільки є шанси коли-небудь вдарити Землю астрономічно малими, але і вони роблять переліт між 2131 і 2923 роками — через сотні років.

Використовуючи суперкомп'ютер, дослідники швидко просунулися вперед завдяки моделюванню 10000 років орбітальних рухів планет Сонячної системи. Потім команда змінила симуляцію, імітуючи майбутні астероїди, які впливають на Землю, відкидаючи їх від Землі і відстежуючи їх точне місце розташування і орбіти.

«Якщо ви перемотати годинник назад, ви знову побачите добре відомі астероїди на Землі», — сказав співавтор і астроном Саймон Портегіс Цварт з Лейденського університету. «Таким чином, ви можете створити бібліотеку орбіт астероїдів, які приземлилися на Землі».

Це моделювання послужило навчальним полігоном для їх нейронної мережі, яка потім шукала закономірності в даних, загальних для симульованих астероїдів, які можуть в кінцевому підсумку потрапити на Землю.

Щоб з'ясувати, наскільки гарний їхній штучний інтелект у виявленні астероїдів, що впливають на Землю, на ділі, команда перевірила його на відомих даних 2000 астероїдів, перерахованих НАСА. Нейронна мережа з точністю 90,99% визначила, які з них були небезпечними, а які — ні.

Команда зараз працює над тим, щоб зробити її нейронну мережу ще більш точною.

«Тепер ми знаємо, що наш метод працює, але ми, безумовно, хотіли б заглибитися в дослідження з кращого нейронною мережею і з великою кількістю вхідних даних», — сказав Зварт. «Складність у тому, що невеликі збої в розрахунках орбіти можуть привести до серйозних змінам у висновках».

Джерела: Astronomie.nl, Space