Вчені виявили «загадковий» вірус, що майже не має відомих генів

Pixabay/Tag Hartman-Simkins
Міжнародна команда дослідників виявила в Бразилії вірус, понад 90 відсотків генів якого ніколи не реєструвалися вченими.

При пошуку нових вірусів в штучному озері в Бразилії міжнародна команда дослідників зробила несподіване відкриття.

Серед гігантських вірусів, які вони виявили, що заражають популяцію амеби озера, вони також виявили набагато менший зразок. Аналізуючи геном вірусу, вони виявили, що понад 90 відсотків його генів ніколи не реєструвалися вченими.

В січні дослідники опублікували на сервері препринтів bioRxiv статтю з докладним аналізом нового вірусу, який вони назвали Яравірусом на честь Яри, «матері вод» в міфології корінних племен тупи-гуарани в Бразилії.

Команда виявила Яравірус в озері Пампулха в Белу-Орізонті, і після секвенування його геному вони виявили, що тільки шість з його генів навіть трохи нагадували вірусні гени, раніше зареєстровані в публічних базах даних — решта 68 генів були абсолютно новими.

Видимість майже повністю унікального вірусу може здатися особливо тривожним зараз, враховуючи, що інший новий вірус — новий коронавірус 2019 року — убив 910 осіб з моменту його поширення по всій планеті в грудні.

Але вчені регулярно виявляють нові віруси. Фактично, в період між 2016 і 2019 роками кількість відомих типів вірусів, про які вчені знали у світових океанах, зросла з 15 222 до 19 5 728.

Крім того, хоча всі віруси заражають чимось — вони можуть розмножуватися тільки всередині хоста — дослідникам відомо тільки близько 1000 вірусів, що заражають людей.

Яравірус не є одним з них — він заражає амеби — але навіть якщо він може заразити людей, це не обов'язково зробить новий вірус загрозою для нашого виду, оскільки деякі віруси дійсно роблять нас більш здоровими.

У кінцевому підсумку, важливість відкриття Яравіруса полягає головним чином в тому, що він розширює багатство людських знань в крихітні інфекційні агенти, які відіграють важливу роль у здоров'ї всієї екосистеми Землі — на краще і на гірше.

Джерела: Science Magazine