Вчені виявили древні віруси всередині льодовика

NeedPix/Victor Tangermann
Команда дослідників виявила 28 невідомих раніше древніх вірусів в 15000-річному льоду, отриманому з тибетського льодовика.

Зламай лід

У 2015 році група вчених зі Сполучених Штатів і Китаю поїхала до Тибету, щоб зібрати зразки найстарішого льодовикового льоду Землі.

Раніше в цьому місяці вони опублікували на сервері попередньої друку bioRxiv статтю, в якій детально описується виявлення 28 нових груп вірусів на льоду 15 000-річної давності, і попереджають, що зміна клімату може звільнити стародавні віруси в сучасному світі.

Давні віруси

Команда пробурила 50 метрів (164 футів) вниз по льодовику, щоб отримати два крижаних керни, які потім пройшли трьохетапний протокол дезактивації. Після цього дослідники використовували мікробіологічні методи для виявлення мікробів в зразках.

Ці методи дозволили виявити 33 групи вірусів, в тому числі 28 стародавніх вірусів, яких вчені ніколи раніше не бачили.

Подвійна проблема

Як вказала команда у своєму документі, зміна клімату в даний час загрожує як нашої здатності вичерпно каталогізувати ці крихітні форми життя, так і нашої здатності залишатися в безпеці від небезпечних.

«Як мінімум, [танення льоду] може привести до втрати мікробних і вірусних архівів, які можуть бути діагностичними та інформативними для кліматичних режимів минулого Землі», — пишуть вони. «Однак в гіршому випадку танення льоду може призвести до виділення патогенних мікроорганізмів в навколишнє середовище».

Джерела: Live Science