Вчені виявили імунну клітину, яка вбиває більшість ракових захворювань

NIAID/Victor Tangermann
Британські дослідники виявили новий тип Т-клітин, який вбиває як мінімум 10 видів раку, ігноруючи при цьому здорові клітини.

Нещодавно виявлена ​​імунна клітина може привести до створення універсального методу лікування раку — «Святого Грааля», який буде працювати для всіх видів раку у всіх людей.

При лікуванні використовуються Т-клітини, тип білих кров'яних клітин, які допомагають імунній системі нашого організму шляхом сканування і знищення аномальних клітин. Для довідки, вчені недавно почали використовувати цю здатність у боротьбі з раком за допомогою терапії під назвою CAR-T, яка включає видалення Т-клітин з крові пацієнта і генетичну інженерію їх для пошуку і знищення ракових клітин.

Будучи багатообіцяючим, CAR-T має обмеження. Він специфічний для пацієнта, працює тільки з невеликою кількістю ракових захворювань і не ефективний проти солідних пухлин, які складають більшість ракових захворювань.

У понеділок дослідники з Університету Кардіффа опублікували нове дослідження в журналі Nature Immunology, в якому детально описується відкриття Т-клітини, оснащеної новим типом Т-клітинного рецептора (TCR), який розпізнає молекулу під назвою MR1.

Ця молекула з'являється на поверхні багатьох типів ракових клітин, а також здорових клітин, але відомо, що Т-клітини, оснащені цим TCR, вбивають тільки ракові клітини.

І не тільки вид, пов'язаний з одним типом раку. Коли дослідники з Кардіффа оснастили Т-клітини в лабораторних тестах цим новим TCR, клітини вбили клітини легенів, шкіри, крові, товстої кишки, молочної залози, кісток, передміхурової залози, яєчників, нирок і шийки матки — при цьому ігноруючи здорові клітини.

В іншому лабораторному тесті команда модифікувала Т-клітини пацієнтів з меланомою, щоб експресувати недавно виявлений TCR, і виявила, що клітини можуть потім націлюватися і знищувати як власні ракові клітини цього пацієнта, так і ракові клітини інших пацієнтів.

Команда ще не провела тестування модифікованих Т-клітин у реальних хворих на рак, але при тестуванні на мишах, яким ін'єктували рак людини, клітини розпізнали молекулу MR1 і продемонстрували «підбадьорливі» здатності знищувати рак, згідно з прес-релізом Кардіффу.

Вчені з Кардіффа тепер планують провести додаткові тести. Якщо це піде не так, як хотілося б, лікування може бути готове для пацієнтів протягом декількох років, заявив дослідник Ендрю Сьюелл в прес-релізі.

«Націлювання на рак за допомогою MR1-обмежених Т-клітин — захоплююча нова межа», — додав він. «Це підвищує перспективу лікування раку на всі випадки життя»; один тип Т-клітин, який може бути здатний знищувати багато видів раку в популяції. Раніше ніхто не вірив, що це можливо ».

Джерела: Cardiff University