Вчені випадково відтворили Великий вибух в лабораторії

NASA/Victor Tangermann
При вивченні гіперзвукового реактивного двигуна група інженерів натрапила на механізм, який міг привести до Великого вибуху.

Запитайте вченого — або кого-небудь, насправді — про народження Всесвіту, і вони, ймовірно, скажуть вам, що це почалося з Великого вибуху.

Однак ніхто не знає, що послужило причиною цього вибуху. Деякі підозрюють, що Великий Вибух був насправді масивною зіркою, що перетворилася у наднову, але, знову ж таки, ніхто не знає, що саме призводить до того, що ці зірки запалюються.

Можливо, це тільки що змінилося, завдяки дослідницькій групі Університету Центральної Флориди, яка говорить, що виявила умови, необхідні для Великого вибуху в їх лабораторії — фактично не маючи наміру цього робити.

Команда на чолі з Карімом Ахмедом, доцентом кафедри механічного та аерокосмічного машинобудування UCF, відчувала методи створення гіперзвукового реактивного двигуна, коли виявила, що пасивне полум'я може прискорюватися і вибухати самостійно.

«Ми досліджуємо ці надзвукові реакції на рух, і в результаті ми натрапили на цей механізм, який виглядав дуже цікавим», — сказав Ахмед в прес-релізі. «Коли ми почали копати глибше, ми зрозуміли, що це пов'язано з чимось таким глибоким, як походження всесвіту».

Його команда виявила, що турбулентність може привести до того, що пасивне полум'я, наприклад, полум'я свічки, самоприскорюється і в кінцевому підсумку детонує.

Звідти команда створила ударну трубку розміром два на два дюйми, яка створює турбулентність, необхідну для активізації пасивного полум'я — по суті, дослідники знайшли спосіб створити «Маленькі вибухи», що імітують великі та, яка народила нашу всесвіт.

«Ми направляємо спрощене полум'я туди, де воно реагує зі швидкістю, в п'ять разів перевищує швидкість звуку», — сказав Ахмед в прес-релізі.

Вони детально описали свою роботу в статті, опублікованій в п'ятницю в журналі Science. Дослідники вважають, що, крім потенційних застосувань в повітряних і космічних подорожах, їх дослідження могло б поліпшити наше розуміння Великого вибуху і, можливо, навіть того, що — якщо взагалі щось — йому передувало.

Джерела: Inverse