Астрономи тільки що знайшли найстаріші галактики у Всесвіті

NAOJ/Harikane et al.
Міжнародна команда астрономів виявила те, що вважається найстарішою колекцією галактик у відомому нам всесвіту.

Старі

Астрономи тільки що виявили протокластер галактик, які старше, ніж будь-які інші певною всесвіту.

Відкриття тільки недавно стало можливим, тому що світло, що випускається зірками галактик, досяг Землі після того, як зробив епічне подорож на 13 мільярдів світлових років по всесвіту, повідомляє Live Science. Давня група всього на 800 мільйонів років молодше самої всесвіту, і її несподіване поведінку може пролити світло на те, як змінився космос за останні 13 мільярдів років.

Зоряна сила

В щільно упакованих скупченнях галактик зореутворення має тенденцію затримуватися — найбільш активні галактики мають тенденцію бути більш розсіяними. Але, згідно з дослідженням, опублікованим в понеділок в «Астрофізичному журналі», в цьому древньому скупченні сталося протилежне: щільність зірок в 15 разів більше, ніж очікувалося.

Дванадцять галактик, складових недавно виявлений протокластер, схоже, були осередками зоряної активності, ще в перші роки існування Всесвіту, повідомляє Live Science, — але велика міжнародна команда дослідників, що стоять за відкриттям, що не поки не зрозумів чому.

Стародавній грудку

Крім цієї загадки, «Жива наука» повідомляє, що сам факт того, що така щільна група галактик вже давно може вплинути на те, як астрономи думають, що космос працює.

«Ці результати стануть ключем до розуміння взаємозв'язку між скупченнями і масивними галактиками», — сказав в прес-релізі дослідник Токійського університету Масами Оучи, який вніс вклад у відкриття.

Джерела: Жива наука