Вчені, можливо, нарешті знайшли відсутню речовину Всесвіту

NASA/Victor Tangermann
Команда астрономів з Гарварду та угорського університету Етвос виявила відсутню світну матерію всесвіту у хмарах космічного газу.

Плямисті

Коли вчені підраховують, скільки матерії повинно існувати у всесвіті, їх оцінки завжди значно перевищували кількість матерії, яке вони насправді становили.

Насправді консенсус полягає в тому, що ми втрачаємо близько третини питання, який повинен бути там.

Але завдяки новій методиці сканування космосу вчені вважають, що вони, можливо, нарешті виявили всі ці відсутні зірки.

Пікабу

Для ясності, це дослідження не має нічого спільного з темною матерією, невидимою субстанцією, яка становить близько 85 відсотків речовини у Всесвіті. Швидше, команда астрономів з Гарварду та угорського університету Етвос виявила відсутню світну матерію, яка становить всі зірки, планети й інші небесні об'єкти у Всесвіті.

Згідно з нещодавно опублікованим дослідженням, чорновий варіант якого вперше був опублікований на сервері препринтів ArXiv в грудні, вчені використовували орбітальну рентгенівську обсерваторію Чандра НАСА для сканування хмар космічного газу, навколишнього далеку чорну діру. У цих хмарах вони виявили раніше невраховані маси кисню. Астрономи вважають, що, екстраполюючи на кількість схожих газових кластерів, вони можуть пояснити всю різницю між розрахунками й спостереженнями Всесвіту.

«Ми були в захваті від того, що змогли відстежити частину цього відсутнього матеріалу», - сказав Рендалл Сміт, астроном з Гарвардського і Смітсонівського центру астрофізики (CfA), який працював над дослідженням, в новому прес-релізі. «У майбутньому ми можемо застосувати цей же метод до інших даних квазара, щоб підтвердити, що ця давня таємниця нарешті розкрита».

Таємна скриня

Необхідні додаткові дослідження, щоб підтвердити, що ці нові результати можуть насправді виправдати високу екстраполяцію, яку вчені роблять у своїй статті. Але якщо ця робота впорається, це означає, що вчені нарешті розібралися в одній з найбільш заплутаних загадок всесвіту.

«Якщо ми знайдемо цю відсутню масу, ми зможемо вирішити одну з найбільших проблем в астрофізиці», - сказав астрофізик CfA Орсоля Ковач в тому ж прес-релізі. «Де Всесвіт сховала так багато своєї матерії, яка становить такі речі, як зірки, планети та ми?»

Джерела: Phys.org