Нове відкриття ровера НАСА натякає на ознаки життя на Марсі

NASA/Victor Tangermann
За даними Лабораторії реактивного руху НАСА (JPL), Curiosity Rover НАСА виявив показники метану в три рази більші, ніж коли-небудь раніше.

Сплеск метану

На цьому тижні, за даними Лабораторії реактивного руху НАСА (JPL), Curiosity Rover НАСА виявило показники метану в три рази більше, ніж коли-небудь можна говорити про за всю історію спостережень.

І ці показники — 21 частина на мільярд одиниць обсягу — має велике значення. Метан виробляється як мікробами на Землі, так і в результаті взаємодії між камінням і водою, що означає, що метан є ознакою життя, як ми його знаємо.

Результати були отримані за допомогою настроюваного лазерного спектрометра Curiosity Sample Analysis на Марсі (SAM). На жаль, прилад не може точно визначити джерело метану з будь-якої точністю.

«Завдяки нашим поточним вимірам ми не можемо сказати, чи є джерело метану біологією або геологією, або навіть древнім або сучасним», — заявив головний дослідник SAM Пол Махаффі з Центру космічних польотів імені Годдарда НАСА.

Ця новина з'явилася після того, як учені виявили, що солоні калюжі під поверхнею Марса можуть дозволити бактеріальної життя вижити.

Подих Марса

До сих пір, завдяки місіям НАСА на Червоній планеті, ми спостерігали за рівнем метану, який підвищується і знижується в міру зміни сезонів. У минулому ровери навіть виявили випадковий сплеск, але далеко не на цьому рівні.

Перш ніж вчені НАСА зможуть з упевненістю сказати, що послужило причиною цього сплеску, необхідно провести набагато більше досліджень. JPL також планує співпрацювати з Європейським космічним агентством, космічний корабель Trace Gas Orbiter, який знаходиться на орбіті Марса з 2016 року, ще не виявив метану.

Джерела: JPL