Нове дослідження показує, що чорні діри здатні вмирати

NASA/Victor Tangermann
Згідно з дослідженнями Ізраїльського технологічного інституту стійка дієта з частинок антиматерії може призвести до розсіювання чорної діри.

Голіаф

Важко уявити що-небудь, що могло б убити чорну діру. Занадто щільні небесні пилососи поглинають все на своєму шляху, але цей космічний апетит теоретично може бути і їх руйнуванням.

Згідно з дослідженнями Ізраїльського технологічного інституту, повідомляє Live Science. Нова модель показує, що стійка дієта з дивних частинок з негативною енергією може поступово розсипатися в величезній масі чорної діри, поки вона не зникне в ніщо.

Суворі будні

Коли частинки матерії й антиматерії з'являються поруч з чорною дірою, гравітаційна сила чорної діри може розлучити їх і не дати їм знищити один одного, повідомляє Live Science.

Речовина йде як випромінювання Хокінга, а частка антиречовини поглинається. Потім він знищує крихітний шматок чорної діри, в залежності від моделі. Цей процес може гіпотетично накопичуватися з часом і приводити до розсіювання чорної діри.

Аналогова модель

Вчені не змогли перевірити свою модель зі справжньою чорною дірою, тому вони зробили деякі заміни. Вони замінили пари частинок квантовими звуковими хвилями, а гравітацію чорної діри — потоком конденсованого газу.

«Це як якщо б ви намагалися плисти проти течії, яке йшло швидше, ніж ви могли плисти», — сказав Стейнхауера в інтерв'ю Live Science. «Ви б відчували, що йдете вперед, але ви дійсно поверталися. І це аналогічно фотону в чорній дірі, який намагається вибратися з чорної діри, але притягує гравітацією не туди».

Джерела: Live Science