Вчені спантеличені "величезною масою" під поверхнею Місяця

NASA/Victor Tangermann
«Уявіть собі, що ви берете купу металу в п'ять разів більшу, ніж Великий острів Гаваїв, і закопуєте її під землю» - Пітер Б. Джеймс, доцент кафедри планетарної геофізики коледжу мистецтв і наук Бейлора.

Масова аномалія

Найбільший кратер Місяця — басейн Південного полюса-Айткена (СПА) довжиною 1240 миль — і приховує щось величезне і металеве під своєю поверхнею, як виявили дослідники з Університету Бейлор і відкрили світу на цьому тижні.

Це відкриття, яке продовжує спантеличувати вчених. Звідки взявся цей ріст в 4,8 фунта квінтильйонів? З чого він зроблений?

«Уявіть собі, що ви берете купу металу в п'ять разів більше, ніж Великий острів Гаваї, і закопує її під землю», — сказав Пітер Б. Джеймс, автор дослідження в прес-релізі. «Приблизно стільки несподіваної маси ми виявили».

Повість про двох теоріях

Є дві причини, чому маса існує, згідно з дослідниками, які виявили її.

По-перше, «метал з астероїда, який утворив цей кратер, все ще знаходиться в мантії Місяця», — сказав Джеймс. По-друге, поверхня рідкої магми Місяця затверділа мільярди років тому, залишаючи щільні оксиди нікелю і заліза.

«Я думаю, що обидва їх пропозиції можуть бути дійсними», — написала Сара Мазруі, кандидат наук на факультеті наук про Землю в університеті Торонто. «Це можуть бути залишки щільних оксидів або залишки ядра гігантського імпактора. [Останнє] здається більш правдоподібним».

Формування Місяця

Незалежно від того, що викликало величезну масу на протилежному боці Місяця, розуміння походження басейну SPA на Місяці має центральне значення для вивчення формування супутника.

«Немає ніяких сумнівів в тому, що цей басейн дуже цікавий — це найбільша ударна особливість, яку ми знаємо в сонячній системі», — написала Розалі Лопес, старший науковий співробітник Лабораторії реактивного руху НАСА (JPL), в електронному листі.

«Незалежно від того, чим більше ми дізнаємося про SPA і його формуванні, тим більше ми дізнаємося про перші дні Місяця, Землі й внутрішньої Сонячної системи», — писав Мазроуей.

Додаткові питання

Китайська місячна шлюпка Chang'e-4 приземлилася в кратері Фон Карман — кратері, розташованому всередині басейну SPA — в січні.

Він виконав довгий шлях на дальню сторону Місяця, щоб вивчити хімічний склад місячних каменів і ґрунту — але навряд чи він зможе дослідити дивну масу, яка простягається до «глибини більше ніж 300 км», згідно зі статтею дослідників.

Водночас, зусилля по поверненню людей на Місяць розпалюються. НАСА очікує, що у 2024 році з'явиться наступний шанс висадити американських астронавтів на своїй поверхні. Можливо, тоді у нас буде шанс ближче познайомитися з гігантським металевим секретом Місяця.

І якщо ви подумали, що метал може бути похованим інопланетним космічним кораблем, ви не станете на бік експертів.

«Я не спекулюю на позаземні цивілізації, вибачте», — сказав один з дослідників, з якими ми говорили.

Джерела: Університет Бейлора