Вчені виміряли температуру лабораторної чорної діри

geralt/Victor Tangermann
Команді фізиків з Ізраїльського технологічного інституту вдалося виміряти температуру лабораторної звукової чорної діри, яка поглинає звук.

Звукова чорна діра

Коли ми говоримо про чорні діри, ми зазвичай маємо на увазі масивні космічні явища з такою сильною гравітацією, що вони захоплюють навіть світло. Однак у 2009 році дослідникам вдалося створити в лабораторії іншу чорну діру, яка поглинає звук.

З того часу ці звукові чорні діри виявилися корисними в якості аналогів для світлопоглинального типу. І тепер команді фізиків вдалося виміряти температуру один — вимір, який, здається, підтверджує прогноз, зроблений Стівеном Хокінгом про чорні діри 45 років тому.

Випромінювання Гокінга

У 1974 році Хокінг запропонував, щоб чорні діри випускали невеликі потоки частинок на горизонті подій. Ці частинки стали відомі як «випромінювання Гокінга», і, виходячи з прогнозів фізика, маса чорної діри повинна визначати її температуру.

В дослідженні, опублікованому в журналі Nature в середу, дослідники з Техніона-Ізраїльського технологічного інституту описують, як вони створили звукову чорну діру і виміряли температуру її випромінювання Гокінга за допомогою надзвичайно технічного процесу за участю рідини ультрахолодних атомів. і кілька лазерів.

Ці вимірювання відповідали температурі, передбаченої Хокінг, припускаючи, що покійний фізик щось задумав, але ми не будемо знати напевно, поки не зможемо перевірити теорію про поглинають світло чорні діри, що населяють наш всесвіт.

Джерела: Новини науки