Вчені змусили грибок виробляти павучий токсин, що вбиває комарів

Дослідники з Університету Меріленда генетично модифікували грибок, щоб він виробляв павучий токсин, який швидко вбиває комарів.

Павуча користь

Якщо ми хочемо не дати малярії вбивати більше ніж 400 000 чоловік в рік, нам потрібно зупинити комарів — виснажливі комахи є основним джерелом смертельної хвороби.

З цією метою дослідники з Університету Меріленда (UMD) генетично модифікували грибок, виробляючи токсин павука, який швидко вбиває комарів. І в поза-лабораторії проб, грибок зменшила популяцію комарів більш ніж на 99 відсотків, відповідно до NPR — хоча спірно використання командою генетичної інженерії деякі хвилювалися метод є дуже небезпечним для реального світу.

Грибок-убивця

Згідно зі статтею, опублікованою в четвер у журналі Science, грибок, змінений дослідниками UMD, вбиває комарів в дикій природі — але це не особливо швидко, а це значить, що комахи можуть встигнути заразити когось малярією, перш ніж загинути.

Щоб дати грибку імпульс, команда розробила його для виробництва токсину, отриманого з отрути павутинного павука з Австралійської Блакитний Гори, який вбиває комарів набагато швидше. Потім команда перевірила грибок в «москітні сфері», в Західній Африці, в закритому приміщенні, призначеному для імітації села.

«Просте нанесення трансгенного гриба на простирадло, яку ми повісили на стіну в нашому районі досліджень, призвело до загибелі популяцій комарів протягом 45 днів», — сказав дослідник Брайан Ловетт в прес-релізі. «І він так само ефективний при знищенні стійких до інсектицидів комарів, як і стійкі».

Розрахунковий ризик

Як повідомляється в прес-релізі, це був перший випадок, коли хтось тестував трансгенний метод боротьби з малярією поза лабораторними умовами. Але хоча грибок міг бути ефективним, деякі побоюються, що випуск генно-інженерного організму в дику природу може викликати непередбачені проблеми.

«Це дослідження піднімає кілька нагальних проблем», — сказала NPR Дана Перлз з екологічної групи «Друзі Землі». «Генна інженерія грибів може мати проблематичне негативний вплив на здоров'я населення і непередбачений вплив на екосистеми, впливаючи на запилювачів, кажанів і бджіл. Як і у випадку з будь-якою генною інженерією, до цього потрібно підходити з великою обережністю».

Джерела: NPR