Пластик вбиває бактерії, які виробляють 10% кисню Землі

Chisholm Lab/Victor Tangermann
Хімічні речовини з пластикових відходів затримують ріст фотосинтетичних бактерії Prochlorococcus, які виробляють десять відсотків кисню, яким ми дихаємо.

Нові наслідки

Ми всі бачили несамовиті знімки дельфінів в пластикових кільцях по шість штук. Але нове дослідження припускає, що пластичне забруднення завдає шкоди морського життя набагато більш тонкими способами, які можуть мати важкі наслідки для всієї світової екосистеми.

Що живуть в море фотосинтетичні бактерії Prochlorococcus виробляють десять відсотків кисню, яким ми дихаємо, але згідно з дослідженням, опублікованим у вівторок в журналі Nature Communications Biology, хімічні речовини, вимиває в воду з відходів пластику, затримують ріст бактерій на генетичному рівень — і потенційно позбавляє Землю дорогоцінного джерела дихаючого повітря.

Тендітна мережа

Прохлорококк також слугує базовим шаром морської харчової мережі, повідомив The Independent біолог з Університету Маккуорі Саша Тету, який керував дослідженням.

«Якщо ми дійсно хочемо зрозуміти всі наслідки пластичного забруднення в морському середовищі та знайти способи її пом'якшення, нам необхідно розглянути його вплив на ключові мікробні групи, включаючи фотосинтетичні мікроби», — сказала вона.

Час діяти

Це конкретне дослідження було проведено в лабораторії, а не в океані. Але Ліза Мур, інший учений з проекту, сказала The Independent, що забруднення може викликати глобальне скорочення населення Prochlorococcus в найближчі десятиліття.

«Цілком можливо, що деякі прохлорококкі вже вражені в безпосередній близькості від пластика», — сказав Мур.

Джерела: The Independent