Астрономи нарешті виявили джерело марсіанського метану

NASA/Tag Hartman-Simkins
Два дослідження ізолювали один і той же крижаний покрив, як джерело атмосферного метану, використовуючи дані двох космічних апаратів і моделювання атмосфери Марса.

Той, хто це понюхав

Астрономи нарешті з'ясували, звідки береться метан на Марсі. Це відкриття дозволяє загадку, яка тривала з того часу, як органічний газ був вперше виявлений на Марсі у 2003 році, але згодом вона вислизнула від вчених, які намагаються виміряти й простежити його.

Виявляється, що крижаний покрив на поверхні Марса близько кратера Гейл, який, можливо, колись був озером, ймовірно, виділяє метан планети, згідно з дослідженням, опублікованим в понеділок в журналі Nature Geoscience, і який може представляти ще одна загадка в загадки того, вкривала чи коли-небудь Червона Планета життя.

Дослідження близнюків

В дослідженні описуються два дослідження, в яких обидва ізолювали один і той же крижаний покрив в якості джерела атмосферного метану, використовуючи дані двох космічних апаратів і моделювання атмосфери Марса.

Варто відзначити, що дані для цих досліджень були зібрані у 2013 році, в той час як дослідження, які не змогли знайти будь-якої метан, були проведені у 2018 році. Проте, більш недавнє дослідження було зосереджено на верхніх шарах атмосфери — вчені за ним визнали, що можуть бути наземні джерела метану, які вони просто пропустили. А оскільки в одному з нових досліджень використовувалися дані про подорож марсохода Curiosity через марсіанський ландшафт, цілком ймовірно, що метану було занадто мало, щоб його можна було виміряти за допомогою орбітального інструменту.

Йди за цим запахом

Присутність метану часто рекламується як ознака життя, але підтвердження того, що у Марса є метан, зовсім не те ж саме, що підтвердження існування там життя.

Швидше, поєднання атмосферного метану, виявленого поблизу водойми, відкриває можливість того, що життя колись могла існувати там — дослідники цього нового дослідження розв'язали питання «де» щодо марсіанського метану, але їх дослідження не тріть поверхню «чому» або як".

Джерела: Phys.org